Selamat Datang Ke Laman Blog Askar Setia

Pembaca Tegar

Friday 29 June 2012

PANGLIMA SONGLAP SEMAKIN POPULAR?


Sejak beliau dilantik menjadi Tuan Penasihat Majlis Rundingan Keselamatan PKR, bekas Panglima Logistik Udara TUDM, Dato' Hadi ini semakin popular? Anda lihatlah kain sepanduk yang terpampang namanya di jejantas di jalan Pahang, berhampiran dengan sekolah Cina/masjid di Setapak, Kuala Lumpur.





Popular bukan?

Tentunya rakan-rakan TUDM yang pernah berkhidmat di bawah pemerintahannya amat mengenali beliau. Sebab apa? Saya difahamkan bahawa banner berkenaan telah digantung oleh individu-individu yang mengenali beliau. Dato' hadi yang dikhabarkan akan menjadi calon PKR di Tanjung Malim pada PRU akan datang diminta jangan terkejut sekiranya terdapat PULUHAN malahan RATUSAN sepanduk yang membawa mesej-mesej seperti sepanduk di Setapak itu. Saya cadangkan agar salah satu sepanduk berkenaan mesti mengingatkan penduduk lokaliti di Tanjung Malim agar mengawasi enjin-enjin kereta, dan motosikal di rumah mereka kerana bahaya perampok enjin berada dikawasan mereka.

Askar Setia pernah menyiarkan artikel mengenai Dato' Hadi dan latar belakangnya semasa berkhidmat dalam Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM). Baca artikel dibawah ini:


[SIRI 1] Siapa Sebenarnya Dato' Abdul Hadi bin Abul Khatab? Klik ------> SINI

Surat Terbuka kepada Dato' Abdul Hadi daripada LOG TUDM People. klik ----> SINI

[SIRI 2] Panglima Songlap. Klik ----> SINI

Oh ya... hujung minggu ini Dato' Hadi akan mengadakan ceramah umum di Kg Sirusa, Port Dickson. Kita tunggu apa propa apa yang dicanangnya. Anada nilailah sendiri maksud ucapan seorang panglima songlap. Orang UDARA yang mahu berlagak HERO bercerita tetapi tiada satu pun yang KENA!

Saya menggesa agar penduduk Kg Sirusa  perlu mengawasi enjin-enjin kereta dan motosikal. Bukan apa..


Takut HILANG!!!



*** sumber gambar daripada The Unspinners dan Minaq Jinggo



2 comments:

  1. Kesian aku tengok askar wataniah seekor nie!...

    ReplyDelete
  2. Setakat askar wataniah je..askar wataniah ni macam rakan muda.

    ReplyDelete