Selamat Datang Ke Laman Blog Askar Setia

Pembaca Tegar

Tuesday 19 June 2012

BEKAS TENTERA TIDAK PERNAH MENYOKONG PREBET ALI TINJU


Prebet Ali Tinju masih berkeras untuk menjunjung budaya songsang ciptaan pengkhianat negara iaitu mahu terus berdemonstrasi di hadapan kompleks KEMENTAH walaupun tidak mendapat kebenaran daripada pihak PDRM. Di Facebook Prebet Ali Tinju memang hebat berdrama dengan satu tujuan iaitu untuk mengajak rakan-rakan FB beliau untuk membayangkan bahawa beliau mendapat sokongan penuh daripada bekas tentera seluruh Malaysia untuk melakukan demonstrasi. Jika ada anugerah Pelakon Terbaik Malaysia untuk bulan Jun, memang Prebet Ali Tinju lah yang paling layak untuk memenangi kategori berkenaan.

Tetapi, amat pelik kerana disamping Prebet Ali Tinju dok mencanang di FB kononnya beliau mendapat LAMPU HIJAU dan sokongan padu daripada bekas tentera seluruh Malaysia untuk mengadakan demonstrasi, tetapi lain pula apa yang berlaku di kebanyakkan media cetak tanah air

Adakah benar Prebet Ali Tinju mendapat sokongan tersebut? Moh kita baca artikel-artikel akhbar di bawah






Tindakan beliau sebelum ini yang telah melakukan senaman punggung di rumah Ambiga telah mendapat kritikan hebat banyak pihak termasuk daripada bekas-bekas tentera. Walaupun tidakan yang digambarkan sebagai 'bodoh' dan 'mencemarkan imej veteran tentera namun, pada Prebet Ali Tinju, beliau menganggap ia merupakan satu tindakan mulia dan mampu menaikkan populariti beliau untuk dilihat sebagai HERO Veteran Tentera. Kini, rupa-rupanya, beliau mempunyai impian untuk menjadi Senator di Dewan Negara bagi menguruskan hal ehwal veteran tentera. 


Cukup-cukuplah wahai Prebet Ali Tinju dengan pembohongan yang saudara jaja di sana sini. Nasihat saya, ramai pihak tahu kisah dan latar belakang saudara yang langsung tidak melayakkan saudara untuk menjadi pemimpin. Jika keluarga saudara musnah dek kerakusan hawa nafsu serakah, usahlah bermimpi untuk menjadi pemimpin kepada veteran-veteran tentera Malaysia.

p/s: Askar Setia ada mendapat maklumat terperinci mengenai hubungan Prebet Ali Tinju dengan ah moi dan pranita (isteri orang) yang telah menjadi punca keberantakan rumahtangga beliau. Memang dahsyat nafsu Prebet Ali Tinju ni..hahaha.. entah entah kursus KADAR pun tak lepas, ada hati mahu jadi senator..

7 comments:

  1. Ini orang patutnya kasi hantar sana tg Rambutan.. Biar dia meroyan kat sana n senaman punggung hari2..

    ReplyDelete
  2. kahkahkah...kau ni memalukan orang meyau termasuk askar-askar melayu la prebet ali.. xcukup kena ragging punya pasal la ni..

    mungkin kau tak sedar yang kau dipergunakan secara senyap dek golongan cina bukit dan musuh negara? bodoh punya prebet reput..

    Tuan blog..dedahkan aje perangai buruk ali ni...

    ReplyDelete
  3. masa service buat hal... dah berhenti pun nak buat hal jgk... patut x lama berkhidmat!

    ReplyDelete
  4. Hey Prebet Ali Tinju! meh sini aku sekolah pondokkan kau biar bagi khatam memalukan bekas ATM saja lu nih!cari laa keje lain gi masjid ke dgr ustaz2 mengajar cukuplah dgn daki dunia hang nk wat per lagi aku dh bersara berbelas2 tahun pun tak nk dgr ko mewakili bekas ATM memualkan.Kalu mu degil jugok aku pakat2 dgn PBTM hantarkan ko ke Pulau Terumbu Ubi kat Kepulauan Spratly sana nuh tonggeng lah kepala kebawah kaki keatas sepuas2 hati kamu.

    ReplyDelete
  5. Bukan Prebet Ali, tapi Ali Setan

    ReplyDelete
  6. Ali ni tak pernah sembahyang (kata isteri-isterinya). Kalau kawan-kawan masuk mesjid dia bagi alasan seluar kotor, tapi pakai songkok tinggi. Ali Seta ni kurang ajar kerana akan maki hamun sesiapa saja yang tak dapat penuhi kemahuan dia, terutama sekali kalau tak dapat dana. Menteri pun dia maki hamun inikan pula YB/Usahawan/Peniaga Kecil dan sebaginya. Ahli dan AJK PVTM dipecat sesuka hati melaui sms/fb tanpa merujuk kepada keputusan AJK mengikut Peraturan PVTM. Nak jadi pemimpin tapi tak tau LAW. Bangang punya Ali Setan dan tak tahu berterima kasih. Ibarat melepas anjing tersepit. Anjing kot kerana suka menyalak. AJK dan ahli PVTM digesa adakan Mesyuarat Agong Luar Biasa agar dapat pilih pemimpin yang dilantik secara berpersatuan buka ikut selera Ali Setan. Dengan ini barulah PVTM dihormati dan disegani. Di kala ini PVTM masyarakat dah tak ambil pot kerana kebodohan Ali Setan dan Timbalan Pengerusinya Mejar (KM) Baharudin (KM Renjer)

    ReplyDelete
  7. Hahaha.....Baru lu orang tahu siapa itu anak setan...hahaha..
    Betul kata Bro Bahrain...... Dah terbukti kebenaran kata2 dia... Tq bro...

    ReplyDelete