Selamat Datang Ke Laman Blog Askar Setia

Pembaca Tegar

Friday, 8 June 2012

SIAPA SEBENARNYA BRIGADIER JENERAL DATO' ABDUL HADI BIN ABDUL KHATAB (Bersara)? SIRI 1


Dato' Abdul Hadi Al Khatab telah dilucutkan pangkat Brigadier Jeneral TUDM berdasarkan
Perenggan 4 dan 5 PMAT Bilangan 1 Tahun 1975, beliau telah dibatalkan tauliah daripada Perhidmatan Angkatan Tentera dibawah Seksyen 9, Akta Angkatan Tentera 1972 

Dato’ Abdul Hadi bin Abdul Khatab telah dilantik sebagai Presiden Majlis Rundingan Keselamatan (MRK) PKR. Sebagai sahabat karib beliau, saya ingin mengucapkan syabas kepada Dato’ di atas perlantikan tersebut. Saya percaya bahawa rakan taulan yang lain pun turut gembira. Di dalam kegembiraan ini, saya rasa amat kecewa dengan beliau kerana sanggup ‘menggigit tangan yang menyuap’ beliau selama ini kerana kepentingan peribadi dan rakus untuk menjadi calon PKR pada PRU 13 kelak.

Menyertai PKR kerana merasakan beliau teraniaya dan telah dizalimi

Justeru, saya terpanggil untuk menceritakan kepada masyarakat umum mengenai pengalaman saya ketika bersama Dato’ Abdul Hadi semasa dalam perkhidmatan TUDM. Kami mula masuk dalam perkhidmatan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) pada 5 Mei 1974 dan sama-sama menjalani latihan Kadet mulai 5 Mei hingga 30 Okt 1974 serta sama-sama megikuti kursus Asas Penerbangan di Pangkalan TUDM Alor Setar mulai 11 Nov hingga 26 Dis 1974 serta mendapat Tauliah Tetap pada 12 Apr 1984. Dato’ Abdul Hadi seorang yang mudah mesra dengan rakan-rakan dan petah berbicara. Namun, sejak awal lagi Dato’ Abdul Hadi dianggap amat licik dan bijak mengambil kesempatan terbuka serta seorang yang pentingkan diri sendiri di kalangan rakan-rakannya. Beliau memiliki sifat ‘panas baran’ dan seringkali mempamerkan sikap anti-establishment. Sebagai contoh, seringkali menunjukkan sikap melawan dan menentang terhadap lawful command jurulatih Kadet. Walaupun menerima hukuman namun beliau masih tidak serik dan terus berdegil atau ‘keras kepala’.

Beliau bolehlah dianggap berjaya dalam perkhidmatan setelah dinaikkan pangkat Brigadier Jeneral pada 8 Jan 2001 dan menjawat jawatan Panglima Logistik di Markas Logistik Udara. Apa yang mengecewakan, Dato’ Abdul Hadi telah banyak melakukan penyalahgunaan kuasa kelulusan ke atas ratusan jutaan ringgit semua peralatan dan penyelenggaraan TUDM di sepanjang tugasan beliau. Terdapat ramai juga di kalangan staf beliau menghubungi saya dengan memberitahu secara ikhlas bahawa beliau sentiasa mengambil kesempatan untuk mark-up harga asal bagi memperoleh komisen peribadi daripada kontraktor/pembekal berbentuk wang tunai secara sulit dan terancang. Beliau amat bijak dalam aspek ‘penipuan’ ini tanpa meninggalkan sebarang bukti kukuh untuk diambil tindakan oleh pihak ATM.

Gambar Hiasan - Contoh enjin jet pesawat F-5E yang telah hilang di  Matra 1, Pangkalan Udara Kuala Lumpur. Enjin berkenaan dibawah seliaan beliau selaku Panglima Logisitik Udara 

Beralih kepada insiden kehilangan enjin pesawat pula, beliau dengan bangganya mendakwa bahawa orang yang terlibat telah ditangkap namun beliau terlupa bahawa beliau sebagai Pemerintah ketika itu bertanggungjawab sepenuhnya ke atas semua aspek keselamatan termasuk keselamatan enjin pesawat tersebut. Ini jelas membuktikan bahawa Dato’ Abdul Hadi seorang yang tidak bertanggungjawab serta lalai dalam melaksanakan tugas dan amanah yang diberikan oleh pihak ATM. Sekali lagi, sahabat saya ini amat bijak untuk ‘cuci tangan’. Persoalannya, bagaimana PKR boleh mempercayai dan yakin terhadap beliau sebagai Presiden MRK masih menjadi tanda tanya. Tapi……perkara sebegini tidaklah menghairankan kerana PKR itu sendiri Penipu Rakyat. Demi kepentingan peribadi, beliau juga disifatkan sebagai ‘pengkhianat negara’ kerana beliau pernah mendedahkan maklumat strategik TUDM dalam siri ceramah beliau walaupun faktanya tidak tepat dan merupakan pembohongan melampau.

Dato’ Abdul Hadi agak licik mengumpan PKR untuk memenuhi cita-cita peribadinya serta menjadikan PKR sebagai landasan untuk membalas dendam kesumat beliau terhadap ATM dan Kerajaan. Sebagai seorang sahabat, saya menyeru agar Dato’ Abdul Hadi kembali ke pangkal jalan dengan menginsafi di atas segala tohmahan dan pembohongan sebelum ini terhadap ATM dan Kerajaan. Renungilah muka isteri Dato’ yang amat saya kenali, Datin Zabedah bt Baba (KP: 610304-01-5008) serta anak-anak, Fariz Hirzi (KP:831027-14-6251), Fadhli dan Farizi kerana mereka sudah semestinya tidak sanggup melihat suami/bapa menjadi tunggangan pihak berkepentingan terutamanya PKR. Pengalaman saya bersama Dato’ Abdul Hadi dan kenapa beliau bersara dari perkhidmatan ATM akan disambung dalam siri akan datang.

Sumber dari rakan blog saya iaitu Merapu Sakan

p/s: saya telah dimaklumkan oleh rakan seperjuangan bahawa lebih ramai pegawai dan anggota TUDM akan melancarkan 'perang' terhadap Dato' Hadi Al Khatab kerana tindakan khianatnya kepada perkhidmatan dan mengheret ATM ke kancah politik. Selain itu, kes salah laku penyelewengan semasa beliau menjawat jawatan sebagai Panglima Logistik Udara dan tindakan disiplin yang dikenakan turut akan didedahkan tidak lama lagi. Nantikan kemunculan artikel seterusnya... -  Askar Setia




55 comments:

  1. Askar setia..apa motif kamu untok mendedahkan kegiatan Dato Hadi semasa ia dalam TUDM..kerana dia PKR ,kamu akan dedahkan..cuba kalau dia Umno adakah kamu akan berbuat demikian?ini lah yang dikatakan penjilat dan barua Umno untok hidup..aku pun x airforce juga lagi senior dari ko orang..aku tau semua cerita..

    ReplyDelete
    Replies
    1. en anon 8/6/12 12:37
      sebabnya mangkuk ni suma benda pon dia nk crita kt awam.. sbb ape? xpuas hati kne buang kerja.. enjin jet yg dah elok kne jd tongkang hilang dlm masa dia memerintah.. harap pangkat ja tinggi dia ni tp bile benda2 mcm ni jadi terlepas, xberani tanggung.. nasib badan lah.. wrong place at the wrong time amigo..

      Delete
    2. wow bangang sila semak masa injin tu hilang siapa yang memerintah. PTU sekarang Panglima Operasi yang letak nya Markas itu, Panglima operasi sekarang yang jaga Markas itu camne bolih kait dengan general ini. Dengar cerita mantan PAT yang baru pencen tu marah sangat dengan menantu dia... ada pe pe ke?
      kenapa mamat general ni tak di court martialkan. Mudah cerita jangan memandai mandai kalau tak tahu nanti ramai yang terkangkang. Jangan tersalah langkah nanti masuk perangkap.

      Delete
    3. blahhhhh la luuuuuuu....mmg btl apa yg askar setia cakap..aku penah keje bawah dia aku tau lar..mmg kuat melantak duit...bila dia dah berenti baru bersih TUDM..puiiiiiiii..

      Delete
    4. wahai anggota-anggota ATM berwaspada lah , buat baik berpada2 , jasa segunung intan ,jadi mangsa pada mulut santan binasa ,..habuk tak dapt nanti ...dah brenti..

      Delete
    5. aku pun setuju dulu bukan main lagi,orang ni sombong,setiap kali kita diatas kebawah juga akhirnya,dia tak layak jadi pemimpin aku penah keja bawah dia,macam barua kita dibuatnya,setengah orng kata keseian kat dia masa tengah kenyang dulu bukan main....sudah2 le tok bawak bertaubat banyak dosa ni....

      Delete
    6. askar senior konon......
      blah la lu......

      stakat jadi cookhouse buat apa.....puiiii

      Delete
    7. Aku askar bro.....kaki kencing la ko.....sapa percaya memang bangang.....macam2 perangai macai umno nih nak menang...........

      Delete
  2. Menyertai mana-mana parti politik adalah hak mutlak mana-mana individu termasuk bekas tentera. Itu saya tidak pernah nafikan.

    tetapi, apabila seseorang individu yang masuk mana-mana parti kerana mencari platfom mahu melunaskan dendam kesumat terhadap perkhidmatan yang pernah pada satu masa dahulu membelanya bagai minyak yang penuh, itu saya tidak izinkan.

    Siapa tidak kenal dengan Dato' Hadi? nantikan pendedahan seterusnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju sangat. sila dedahkan, kerana manusia macam ini jangan benarkan jadi pemimpin.

      Delete
    2. Ramai yang tak kenal dia kot sebab itu ramai yang meracau racau masuk air.
      Nanti dedah lawan dedah semua terdedah. Jangan ingat orang bodoh sudah la.
      Lama juga dengar dia menanti nak cari peluang dedah dan jangan pula menyalahkan orang kerana you ask for it. Just like the above write up is off the mark!

      Delete
  3. SALAM ASKAR SETIA,

    MOHON LINK BLOG http://mediawangsamaju.blogspot.com/ DENGAN BLOG TUAN.

    WASALAM

    ReplyDelete
  4. Wsalam Melayu Atas pagar..

    Done that. TQ

    ReplyDelete
  5. Khabare semua, waduh marah betul Anon1237 nampaknya sebab Askar Setia sudah jentik kerandut Pak Hadi Khatak nya. Wa sokong kenyataan AS, walaupun Wak dah lama pencen Wak tetap sayang navy Wak. Tapi masalahnya kerabat Pak Hadi Khatak ni cepat melatah bila ditegur, nak cover line lah tu. Kalau dah keturunan pencopet, sampai 2300 keturunan tak boleh hilang tabiat tu, tambah pulak sertai kaki bontot dan lesbian, lagilah.. Kenapa marah bila kena londeh, kalau dah salah terimalah hakikatnya. Wak rasa baru sikit kena londeh tu. Esok buatnya dilondehkan lagi, harus telanjang bulat dia, masa tu baru dia ada akal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan tersilap londeh dah la. Orang pun tak buta dan bangang macam lu. mari lihat kita londeh yang betul. kita tengok siapa yang ada akal atau hilang akal.

      Delete
    2. wak aku rasa kau ni tak tahu apa2222, kau ikut seronok je. tak apa le jadi le pak turut.

      Delete
    3. rasanya kalau jen hadi ni masuk UMNO, dorang tak bising pun....ni sebab masuk PKR...maka adalah suara2 sumbang...

      Delete
  6. TERUSKAN LONDEHHHH....

    ReplyDelete
  7. teruskan jer...

    ReplyDelete
  8. Nak londeh tue tak salah tapi jangan lupa londehkan juga kementerian yang ada nie, lagi banyak amalan2 yang tidak sepatutnya dilakukan.

    Soal persara nak pilih siapa atau berpolitik, itu hak mereka dan tak perlu lah nak maki hamun dan jangan kata pilihan anda semua terbaik. Kita akan lihat nanti siapa ada bau2 tanah bila rakyat buat pilihan terutama nya pemerintah BN.

    p/s Askarsetia tak mau goyang (tonggeng) ponggong atau memang semasa dok wataniah dulu memang begitu latihan nya? buat malu bekas tentera je....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tau tak pe.....

      Delete
    2. tak tau le kenapa dia ni sensitif sangat, setiap orang kan ada hak masing2, lantak le apa dia org nak buat. kalau kau-kau yg bahlul ni diperlakukan seperti si hadi agaknya apa tindakan kau? Bottom line is jangan jadi BANGANG dan diperalatkan oleh orang lain.

      Delete
  9. kepala atok kau la taik ayam..blog engkau tak berbau politik..kompom toreh tangan keluar keris dakwat umno.woi taik ayam,kau jilat punggung kak rosmah ada gak baiknya

    ReplyDelete
  10. blog bangsat ni..ramai gak penyokong karat dacing pertahan askar setia..pi mampos ngan keris dan darah umno korang..ABU..rileks aaa baru ganggu emosi korang..belum tahap balun setengah mampos macam aku balun budak mentah lagi..

    ReplyDelete
  11. Sila buka gelangang londeh supaya mudah untuk di londehkan.
    Kita mulakan dengan siapa yang beli perabut guna peruntukan kerajaan bawa masuk rumah sendiri? hypocrite of the highest order.
    Yang dalam perkhidmatan sekarang ramai yang bolih jawab.
    Siapa yang tak tahu tak payah tahu dan jangan cari pasal.
    cerita injin tu tanya la mantan PAT jangan la nak kait kait kat orang lain. Sebab ini kes mahkamah maka dia jadi siaran tergendala tapi kalau kamu nak mulakan buka kan lah as I can fill in the blank. Kalau nak cerita siapa yang bertanggung jawab kita bolih mulakan dengan melihat siapa berada di mana dari mantan PAT, PTU sekarang dan Panglima Operasi sekarang. sekarang.Jangan terkejut brother lu tak tahu tetapi berlagak tahu.
    Saya juga menanti siapa pegawai TUDM yang nak melancarkan perang terhadap saya. Hebat ke mereka atau sekadar pencacai.Memang saya tunggu mereka memulakan nya dan dengan rela hati buka lah gelangang dan kalau rasa hebat beritahu nama lagi menyeronokan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. perabut ke, stokin ke, enjin jet ke... bukan songlap?

      Delete
    2. Cehh!!! angkuh sungguh kata2 kau ye anon! kau biasanye je ke atau special force? klu setakat biasa je malas lah aku nak mengadap...klu S.F,silakan...

      Delete
    3. Aduhai pencacai2 sekalian kenapalah kamu semuanya bodoh. Sebenarnya benda ni tak ada kena mengena pun dgn kamu, ada yg tak tau berlagak tau, ada yg bangang berlagak pandai, tapi tak sedar yg kamu semuanya baghal.

      Delete
  12. Siapa yang salah guna kuasa. Kamu tahu ke proses dan prosedur di Markas tersebut?
    Kamu pernah kerja di Markas tersebut ke?
    Jangan tulis la kalau tak tahu nanti dapat dosa kering fitnah orang.
    Kalau benar lah kamu kata ada pegawai TUDM nak melancar perang dengan saya baik lah kamu nasihatkan mereka buat kerja mereka yang banyak tak selesai tu jangan nak jadi pencacai. Nanti lagi orang tak yakin>

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa la suruh orang dedahkan nama sendiri.. ko pun xbritau sape ko.. bagi le alamat rumah sekali kan senang.. berkokok xde nama buat apa..!

      Delete
  13. ceh..askar setia ni wataniah jer ker...ingat askar betul..keh3

    ReplyDelete
  14. Jangan cepat sangat melatah. Siapa makan cili, dia rasa pedas.

    Jika Anon 0405/0439 nak buka pekung segala penyelewengan yang berlaku, silakan..Askar Setia bersedia untuk membantu penyiaran artikel tersebut. My pleasure. Cuma apa yang penting, dalam mana-mana organisasi sekalipun, penyelewengan pasti berlaku kerana wujudnya kuasa. Cuma, ada sesetengah org yang tamak haloba, tidak pernah bersyukur dengan apa yang diperolehinya semasa service dulu. Jika mahu berparti, jangan sesekali menjadikan ATM sebagai punching bag kalian. jika dahulu kaya dengan komisyen segala mcm projek ATM, jangan palitkan nama ATM dalam perjuangan politik kalian.

    Please..be the bastard once.. and not twice.

    Isunya disini ialah, tindakan Dato' Hadi menyertai PKR dan menjadikan ATM sebagai punching bag beliau. Nak hentam..p hentam benda lain!

    Bekas pegawai ATM yang masuk pembangkang, mesti ada rekod masalah lampau. Itu biasa kita saksikan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tolong le perjuangkan bentuk2 kebajikan kebaikan faedah yg boleh diraih oleh ASKAR berbanding dgn perkhidmatan yg lain.Pegawai2 PTD mempunyai skim perkhidmatan yg jauh lebih baik dari ASKAR, adakah kau tahu? Cikgu2 dan cikgi2 dijanjikan dgn kenaikan gred bagi menjamin gaji yg lebih lumayan bagi keselesaan serta kesejahteraan hidup, adakah kau tahu? Dari pengamatan aku kau ini hanyalah diupah sebagai pencacai dan pengetahuan yg kau ada tidaklah sebanyak mana macam katak bawah tempurung. Belajar sedikit fakta2 yg ada dan jadi pressure group yg boleh memperjuangkan hak2 ASKAR then u will be respected. Aku tengok sekarang ASKAR ni masih lagi kat takuk lama tak ada pembaharuan langsung, perkembangan tak ada, naik pangkat susah gaji tak banyak mana, itulah sebabnya timbul banyak perkara yang kau orang perangkan, hasilnya tiada siapa pun yang untung.

      Delete
    2. Hah....fakta ke tu....???

      Delete
  15. Anon 0842:

    Ya benar. Saya Askar Wataniah. Saya fikir tiada masalah pun siapa saya sebenarnya. maklumat yang saya perolehi semuanya kredibel. Biar apa pun pangkat dan latar belakang saya, itu bukan bermaksud saya tidak boleh menjelaskan perkara yang benar.

    Biarkan Wataniah ini terus melancarkan perang melalui kalam dan penulisan. Wataniah inilah yang ada TELOR untuk menulis.

    Saya kesal bekas pegawai tentera yang dahulunya puas MAKAN KOMISYEN masa service dulu, kini dok canang segala fitnah terhadap ATM!

    Isunya, mereka itu buta dan diperalatkan parti pembangkang untuk mengcungkil rahsia pertahanana negara. Bodoh kerana mereka tidak sedar.

    Walhal, bekas pegawai tentera mempunyai prospek kerjaya yang cerah selepas mereka menamatkan perkhidmatan. Aneh kerana mereka mahu memilih jalan politik? Short-cut to get rich perhaps?

    Biarlah Wataniah ni terus menulis..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagi saya menulis tak salah tapi jgnlah menulis benda yg merapu. Kalau hanya berdasarkan cerita yg dipungut dari seseorang, saya pun boleh cakap macam2 tentang PAT sekarang. Saya bersetuju jika anda menjadi pressure group yg boleh memberikan benefit kepada tentera yg sedang berkhidmat dan juga yg telah bersara. Jadilah manusia yg lebih bertanggungjawab dan berkredibility bercakap dengan fakta dokumen hitam putih dan jgn bercakap merapu. SALAM.

      Delete
  16. Pigi dah konon saya telah dimaklumkan oleh rakan seperjuangan bahawa lebih ramai pegawai dan anggota TUDM akan melancarkan 'perang' terhadap Dato' Hadi Al Khatab kerana tindakan khianatnya kepada perkhidmatan dan mengheret ATM ke kancah politik. Siapa agak2nya pegawai dan anggota TUDM tu. Apa yg belia khianat kpd perkhidmatan dan macam mana awak kata dia mengheret ATM ke kancak politik......

    ReplyDelete
  17. londeh salah...tak londeh salah...jgn jd hipokrit laa...sembang bagai....ptuih...

    ReplyDelete
  18. Anon 11 June tu Datuk Hadi sendiri ke? hehe

    ReplyDelete
  19. Dedah jgn x dedah...

    Psal jual maklumat pangkalan lumut pun dedah.....

    Jgn bila org.PKR saja kena dedah...tapi bila puak UMNO korang bekas bekas tentera lalok mcm penghisap dadah......

    Itu sebab kalau ada mata kena buka dua dua belah....kemudian otak di gunakan sebaik mungkin tanda mensyukuri kurniaan Allah.

    ReplyDelete
  20. Putra IJ80

    Cerita sedikit dgn lebih lanjut mengenai pendedahan maklumat Pengkalan TLDM Lumut ni?
    atau Sdr bercakap2 kosong je?

    emaikan saya : setia_askar@yahoo.com

    ReplyDelete
  21. wahai sahabat2 ...zaman sekarang nak cari pemimpin yg betul2 ikhlas bantu golongan bawahan amat sukar sekali dan pastinya mereka penuhkan sarung mereka sebanyak mungkin dan mencari apa juga alasan untuk menutup kelemahan diri supaya mereka akan dianggap pembela nasib rakyat..

    ReplyDelete
  22. hang jangan cari pasai AS aku pun askar jugak tapi aku tak bodoh nak jadi pencacai macam hang.cukup masa dalam tentera dulu di perbodohkan dilembukan oleh pegawai2 atasan.dah berhenti boleh tengok dunia yang luas nih baru boleh pikiaq mana betui mana yang tak betui.jadi kalau berhajat nak londeh silakan ,banyak lagi dok stndby nak jawab.askar yang tak pencen bukan bangang kesemua macam ali pungkoq tu.ali pungkoq tu malaun yang tak cukup makan kedarah,last2 jadi anjing kurap menyalak tak tentu arah ,sapa pun tak kebuloq nak layan padan muka.balik pada cerita nak londeh tadi aku cabar hang londeh la apa yang tau tapi ingat bekas tentera diluar sana bukan seratus peratus kaki jilat,

    ReplyDelete
  23. Penyokong PR ni bila bercakap dia rasa dia ajer betul, terutamanya parti mata satu yg lebam. Sebab tu dia bercakap 1 way ajer sebab mata tak cukup 2 bijik:)). Bila orang lain hujah dia minta bukti, tapi sendiri hujah bukti pun tak bawa sekali. Satu lagi hujah budak2 PR ni semua yg kita kata itu fitnah. Cuba tenguk hujah kamu sendiri? Hujah budak2 sebegini ialah hujah orang yg mati akal & cukup sifat berhujah secara matang & terbuka:)) Teruskan AS!

    ReplyDelete
  24. habis perang doh belaka.kita satu kapal,skot semua,balik kepangkal jalan,balik semula ke dalam barisan.barisan tentera kita..thah esok lusa kita berperang,sapa nak jaga negara kita,kita lah juga,pencen ke tak pencen ke?,kena balik pegang bedil. bersiap sedialah...jangan duk balah sama sendiri...malu kat orang luar duk perhati kita..pasal rezeki tu pakat2 cari..tuhan dah tetapkan rezeki.anai2 dalam tanah pun boleh membiak..inikan kita manusia .cuma pesan skot jangan balah satu sama lain.smua saudara.islam atau saudara rakyat malaysia...

    ReplyDelete
  25. askar setia, sudah-sudah la buat itnah. kalau kamu buat cerita ini, nampak sangat kamu tak kenal jeneral hadi. jangan cakap kalau tak kenal betul dgn dia.

    ReplyDelete
  26. sebagai tentera kena patuh pada yg dipertuan agong..bukan kpd umno.walaupun umno memerintah tp jgn buta tuli menidakkan hak parti pembangkang....bukan sedikit kekotoran yg dilakukan kerajaan yg sedang memerintah trhadap atm..jgn jadi tuah yg membuta tuli taat...taatlah pada yg hak...sanggahlah pada yg batil...

    ReplyDelete
  27. Biasalah, yang konon2 semangat askar ni semuanya wataniah. dia tak tau apa yang sebenarnya jadi dalam unit. main dengar2 cakap orang lepas tu tulis dalam blog. puii.. jangan jadi pencacai umno sangat. Warga ATM nak orang yang boleh perjuangkan kebaikan untuk warga ATM. bukan jadj pencacai penjilat punggung.

    ReplyDelete
  28. patutle ada yang lolos kat lahad datu..uper2nya ada askar yang tak puashati dengan kerajaan sekarang...rezeki selama ini yang dah jadik darah daging dan beranak pinak dari hasil gaji dan elaun yang diberi oleh kerajaan nampaknya macam tak berkat. kalau bertugas tapi tak iklas upah yang dapat tu nak dikira camna yer?..ada yang bila dah pencen atau berhenti mulalah melalak sana sini...bak kata pepatah seperti anjing yang gigit tuannya....

    Pada tuan tanah teruskan pendedahan pada yang tak betul.. tak kiralah sapa pun yang lakukannya..

    ReplyDelete
  29. selalu askar yg tidak berdisiplin, sampah yg akan join pembangkang! masa dlm servis kerap buat masalah hibgga menyusahkan ATM. bila masuk pembangkang cuma cerita kebaikan diri sendiri je yg betul. contoh hadi ni, ghafir semua tu sengap buat hal sendiri jaga pangkat masa servis. dah berenti pandai lak cerita yg bukan bukan

    ReplyDelete
  30. Sdr Askar Setia,
    Ada perubahan di dalam blog saudara di mana ada jawapan balas kepada komen pembaca.Peduli apa dengan komentar pihak yang tidak sependapat dengan saudara dan tegakkan kebenaran.Perkara yang benar mestilah diperakaui dengan salah tetap salah.Ada beberapa pengomen mempersoalkan kredibitliti Askar Wataniah.Sebagai bekas anggota tetap saya menghargai sumbangan AW,kita lihat L/Raya Timor Barat-Grik ke Jeli.Kpd orang yang tahu sahaja akan mengakui jasa anggota AW .Olih kerana kepentingan ujudnya AW ini pihak KEMENTAH telah mengujudkan Bahagian Simpanan sebahagian dari cabang TD.Di kala ini Bgd Sempadan telah di ujudkan di mana trupnya adalah dari anggota AW dari Rej Siri 300.Hanya di peringat Pegawai Staf sahaja terdiri dari kalangan Pegawai Tetap.So AS do not feel dishearten and demoralized,I think you are better then others apart from Svcmen or x svcmen for joining the AW outfits in the blog.By the way mind if I would like to know have you been mobilized before?.Salam

    ReplyDelete
  31. Janganlah menabur fitnah atau membesar2kan serangkap kisah daripada sehelai kertas. Tahukah anda kisah hidupnya bukan hanya daripada sehelai kertas tetapi merangkumi sebuah buku. Kita mencanang sesuatu yang kebenarannya hanya ada pada yang Maha Esa. Lakonkanlah watak kita sebaik mungkin di atas dunia sementara ini. Tiada bezanya antara insan yg menabur fitnah serta memburuk2kan orang lain dengan insan yang menyalahguna kuasa untuk kepentingan peribadi..

    ReplyDelete
  32. Askar memang korup terutama di Navy dan di Bhgn Perolehan, Kementah.

    ReplyDelete
  33. askar setia memberi fakta calon PKR nie menyalah guna kuasa dlm perkhidmatan,dan kerajaan ambik tindakan,naper nak salah kerajaan kalu kakitangan depa nie korrupt,tak cukup kah dgn tindakan kerajaan ambik,masih nak salahkan kerajaan.

    ReplyDelete