Selamat Datang Ke Laman Blog Askar Setia

Pembaca Tegar

Monday 25 March 2013

TAUKEY ROKOK BATANG 'JACK PALANCE' AKAN BERADA DI JOHOR BAHRU - HATI-HATI ORANG JB..


MatMerapu telah dihubungi oleh sumber dalaman PKR dan beliau memaklumkan bahawa Jeneral Md Hashim (B) bakal dicalonkan sebagai calon PKR bertanding di kerusi parlimen P.160 Johor Bahru sempena PRU 13 nanti. Pada PRU 12, kerusi parlimen ini ditandingi oleh calon BN - Datuk Sharil@Shahril Ab Samadmanakala calon PRM - Hassan Abdul Karim. Kerusi P.160 Johor Bahru ini dimenangi oleh calon BN dengan majoriti besar 25,349 undi.

azlan

Nampaknya Ketua Cabang PKR, PAS dan DAP kalau selama ini bermimpi untuk menjadi calon.......melepas lah peluang kerana PKR dah ada calon "payung terjun" hehehe. Hasil tinjauan rambang MatMerapu dan berteraskan pengamatan trend pengundi pemilih berdaftar kerusi parlimen Johor Bahru, pembangkang tiada peluang langsung untuk menang. Jika Jeneral Md Hashim (B) yang bertanding maka peluang BN bertambah-tambah mudah dan cerah. Pembangkang pula akan kerugian satu kerusi Parlimen lagi.....sebelum bertanding pun, realiti keputusannya sudah terasa!!! Inilah janji kepada bekas Jeneral, kerusi yang diberi umpama "kerusi maut" buat pembangkang! 

Mana mungkin pembangkang akan memperuntukkan "kerusi selamat" kepada bekas Jeneral kerana mereka tidak layak untuk menang ekoran pelbagai penyalahgunaan kuasa dan kemungkaran. MatMerapu mengucapkan TAKZIAH kepada Jeneral Md Hashim (B) kerana pasti terkubur dalam PRU 13 di kerusi parlimen Johor Bahru!!!



Rujuk artikel JACK PALANCE

Sebelum ini Askar Setia ada menyiarkan artikel mengenai 'HASRAT SEBENAR' panglima EXPIRED Tan Sri Md Hashim Hussien (Jack Palance) menyertai PKR - bertanding di PRU 13 yang akan datang. Saya dihentam teruk kononnya saya sudah silap buat andaian kerana JAck palance adalah seorang ex-military professional dan tidak mungkin beliau menyertai parti politik untuk bertanding menjadi ahli Parlimen.


Jangkaan hangpa amatlah meleset kerana puak-puak jeneral EXPIRED ni selain dijanjikan habuan yang lumayan, semestinya mereka ini dijanjikan BULAN DAN BINTANG termasuk menjadi AHLI PARLIMEN!!!


Bukan Jack Palance sahaja..Tapi Jeneral Expired Datuk Ghafir turut dikatakan telah dijanjikan peluang untuk bertanding di Parlimen Pasir Gudang Selain Lim Kit Siang dijangka akan bertanding di Gelang Patah. Apabila disogokkan dengan tawaran-tawaran menjadi ahli Parlimen di kawasan-kawasan strategik, berprofil tinggi dan kawasan industri, maka menggigil lah lutut pak-pak jeneral expired kerana memikirkan KEUNTUNGAN PELBAGAI PROJEK di kawasan-kawasan tersebut.

Kepada tukang komen di FB mahupun blog yang masih percaya bahawa pak-pak jeneral expired ni masuk pembangkang atas dasar perjuangan lah.....keadilan lahh....ketelusan lahhh... Anda perlu tahu bahawasanya mereka penyertai pembangkang dan sanggup menggadaikan maruah seorang bekas pegawai kanan tentera dengan menjadi boneka pembangkang dalam isu Lahad Datu kerana satu faktor..iaitu

JADI AHLI PARLIMEN ATAU ADUN DAN KAUT SEGALA KEUNTUNGAN YANG ADA

p/s: Bukan saya cakap..tapi MALAYSIAKINI yang cakap..di SINI

Harga Rokok dijangka akan bertambah mahal di JB.So,
lagi bagus korang berhenti ngisap ye...

2 comments:

  1. lepas servis takdop seorang pun anggota atm respek barua2 nie,nie nak suh rakyat respect,semua sandiwara,makan duit haram masa servis bkn sandiwara ker?

    ReplyDelete
  2. Free ride for BN,what a stupid Rafizi,PKR Strategic Officer doing?

    ReplyDelete