Selamat Datang Ke Laman Blog Askar Setia

Pembaca Tegar

Sunday, 28 August 2011

KOMUNIS HERO SEBENAR BUKIT KEPONG : MAT SABU HINA PEJUANG KITA!

"Astaghfirullahal 'Azim.." Beristighfar sekejap saya selepas membaca laporan akhbar pada hari ini. "Mengapa masih ada segelintir pihak seolah-olah buta sejarah dan  beranggapan bahawa anggota komunis adalah pejuang kemerdekaan sebenar?" Kita pernah dikejutkan dengan kenyataan perwakilan PAS dari Batu, Zabur Nawawi yang pernah menggesa agar melayu-melayu ‘komunis’ harus dipertimbangkan sebagai pejuang kerana mereka juga berjuang untuk kemerdekaan negara.... "mereka bukan komunis. Mereka hanya bekerjasama dengan bintang tiga (Parti Komunis Malaya). Saya tidak menolak kerajaan Britain dan perikatan ketika itu mengeksploitasikan kumpulan Melayu ini dan melabelkan mereka sebagai komunis" katanya...

Kini, Timbalan Presiden PAS, Mat Sabu pula telah mencetuskan kontroversi baru apabila mendakwa bahawa pengganas komunis dalam Kompeni Pasukan Ke-4 Parti Komunis Malaya (PKM) yang menyerang dan membunuh anggota keselamatan dan keluarga mereka dalam tragedi Bukit Kepong sebagai hero sebenar kemerdekaan negara. Dalam ceramahnya di Tasek Gelugor, Pulau Pinang 21 Ogos lalu Mat Sabu turut menegaskan bahawa:

1. Dato’ Onn Jaafar dan Tunku Abdul Rahman tidak layak dianggap sebagai pejuang kemerdekaan.

2. Berikrar untuk mengubah semula sejarah kemerdekaan negara jika pembangkang berjaya merampas Putrajaya 

3. Mengajak semua orang Melayu dalam UMNO agar menyertai parti DAP kerana merekalah hero sebenar

4. Mengisytiharkan seorang lelaki Melayu (Muhammad Indera) yang berfahaman Komunis yang turut sama mengepalai gerombolan 200 orang komunis menyerang balai polis Bukit Kepong sebagai HERO sebenar kemerdekaan Tanah Melayu.

Nyata, kenyataan tersebut telah menghina perjuangan pejuang kemerdekaan Tanah Melayu yang telah berkorban segalanya demi mempertahankan tanah air yang tercinta.

Jelas bahawa Mat Sabu tidak bercakap berlandaskan rasionaliti, buta sejarah, membabi-buta dan benar-benar telah mempamerkan kecetekkan ilmu beliau kerana sejarah membuktikan bahawa mereka (anggota komunis) bertanggungjawab di atas pembunuhan kejam rakyat sepanjang darurat selama 12 tahun iaitu dari 1948 hingga 1960. Menurut Prof Gordon P. Means (Universiti McMaster), kekejaman komunis di Malaysia telah mengorbankan sebanyak 11,609 orang termasuk 1,345 anggota keselamatan dan 2,473 orang awam. Angka ini tidak termasuk mereka yang cedera dan derita sepanjang hayat akibat kekejaman komunis

Parti Komunis Malaya (PKM) untuk makluman pambaca-pembaca sekalian, juga tidak pernah menyokong kemerdekaan Malaysia dan menentang Perlembagaan Negara yang memperuntukkan hak serta peruntukan tertentu bagi memberi keadilan dan kesaksamaan kepada kaum pribumi di Malaysia. PKM juga ternyata angkuh dan menunjukkan kekuatan senjata serta ideloginya bilamana menolak dua kali tawaran kerajaan untuk mereka menyerah diri iaitu semasa Rundingan Baling 1955 dan semasa Negara ini mencapai kemerdekaan. Manakala semasa perjanjian damai di Hadyai, Thailand pada 1 Disember 2009, pihak PKM masih tegas enggan membubarkan parti serta ideologi komunis mereka justeru membuktikan bahawa PKM menolak semangat patriotik dan enggan untuk taat setia Yang Di Pertuan Agong dan Negara.

Askar Setia berasa hairan. Adakah mereka-mereka ini dikatakan ‘LAYAK UNTUK MENJADI PEMBELA NASIB ANGGOTA TENTERA??? Harus diingat bahawa, kekejaman komunis akan terus terpahat di dalam ingatan seluruh rakyat Malaysia dan watak pelaku, penyokong dan pendokong kekejaman tersebut tidak kira daripada bangsa apa sekalipun akan terus dibenci dan sama sekali tidak berhak diangkat sebagai pejuang kemerdekaan Malaysia. 

Lihat ambar dan 'layout' serangan komunis di Balai Polis Bukit Kepong di SINI

p/s: Saya bertanyakan kepada ayah saya (orang lama yang pernah terlibat didalam beberapa siri operasi menentang komunis di Grik. Apa komen beliau mengenai kenyataan Mat Sabu tersebut?

 “Mat Sabu tu dah nyanyuk buat statement mcm tu”…ujarnya dengan selamba.










4 comments:

  1. memang mat sabu dah nak jadu sabut kelapa. sabut ni baguh di buat asap nak buat bahulu

    ReplyDelete
  2. ada betulnya kata ayah Sdr Askar setia. Mat Sabu dah nyanyuk... apa la dia merepek yang bukan-bukan.

    jelas Mat Sabu nk raih sokongan DAP dan kaum Cina yg lain, itu pasal dia buat statement mengarut mcm tu...

    MURAHNYA MAT SABU NI....Masa kecik xnak p belajaq betui2...La ni nampak sgt kebodohan dia tu...

    ReplyDelete
  3. Mat sabu bagaikan...KERA DIHUTAN DISUSUKAN.....

    ReplyDelete
  4. Awok maleh nak komen panjang sbb masa kejadian Bkt Kepong tu awok belom masok ashkar..tahun 50 kalau tak silap le pasai kejadian Bkt Kepong..belom merdeka lagi...awok masok ashkar pon lepaih merdeka...Tapi apa2 hal pon Mat Sabu, kome janganlah dok buat kenyataan gila rope itu, kecik ati deme yang terkorban tu..tapi kalaulah kome kata Komunih tu pejuang selepas tahun 1957, mau aku ambik tiket bas pegi takek kepala kamu..

    ReplyDelete