Selamat Datang Ke Laman Blog Askar Setia

Pembaca Tegar

Friday 26 April 2013

BEKAS JENERAL 'REJECT' KENA REJECT DENGAN RAKYAT



Parti pembangkang terbukti ketandusan pemimpin-pemimpin, sudahlah pengamalan nepotisme dan kronisme dilakukan secara total, kini timbul pula isu pembangkang menampilkan sekelompok pemimpin yang sudah OKU dan monopause fikirannya termasuk Jeneral askar yang sudah tidak boleh dipakai lagi. Cuma kebanyakkan orang tidak tahu, kata kawan aku seorang askar ialah Jeneral ini sememangnya semasa dalam perkhidmatan tidak disenangi oleh anggota tentera. Jeneral askar ini kata kawan aku lagi hanya tahu mengarah dan memerintah jer tanpa mengamalkan konsep kempimpinan melalui teladan. Tandusnya pembangkang juga apabila meletakkan artis juga sebagai calon pilihan mereka.

IKRAR KESATRIA bukan lagi menjadi ASAS PERJUANGAN mereka!

Meletakkan bekas Jeneral yang tidak diterima oleh anggota tentera dan bekas tentera sendiri sebagai calon pembangkang adalah satu kerugian kepada pembangkang kerana mereka ini bukanlah pemimpin berjiwa rakyat. Kehidupan mereka di dalam tentera dipenuhi dengan pembohongan, rasuah, sikap tidak bertanggungjawab, mementingkan diri sendiri, menyalahgunakan kuasa dan pelbagai pakej yang sebenarnya tidak sesuai sama sekali untuk dipilih sebagai wakil rakyat.

Poster yang disebar semasa solat Jumaat di Masjid Kementerian Pertahanan pada 26 Apr 13.
Mungkin 'tukang edar' takut kena balun dengan askar kalau edar selepas solat

PKR membariskan empat bekas Jeneral yang dicanang menjadi calon untuk Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) dalam cubaan mencari undi anggota pasukan keselamatan. Susulan pencerobohan di Lahad Datu, kumpulan ini mensasarkan kritikan terhadap angkatan tentera dan kerajaan termasuk mempersoalkan taktik yang digunakan untuk menumpaskan musuh. Bekas Panglima Tentera Darat Jeneral Bersara Tan Sri Hashim Hussein membuat kenyataan yang dilihat cuba memecah-belahkan pimpinan pasukan keselamatan sendiri.


Proud to be A SOLDIER!

Kehadiran kumpulan OKU, bekas Jeneral dan barisan artis yang menjadi calon pembangkang membuktikan pakatan pembangkang tidak bersungguh-sungguh untuk membela nasib rakyat dan membawa perubahan kepada negara. Perlu diingat untuk memimpin sebuah negara seperti Malaysia dan rakyatnya yang berbagai kaum, memerlukan pemimpin yang sihat dan bertenaga disamping memiliki kekuatan fizikal serta mental. Rakyat seharusnya tidak terpengaruh dengan propaganda pembangkang dan strategi murahan pembangkang. Meletakkan OKU, bekas Jeneral dan artis sebenarnya akan lebih menyemakkan parti pembangkang dengan barisan nepotisme dalam parti pembangkang.

6 comments:

  1. Mereka adalah sebenarnya musuh dalam selimut.

    RMC 1973

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadikan dah dulucutkan pangkat ke kolonel mana boleh pakai pkt Brgi Jrn dan bersara. Itu telah diputuskan oleh MAT dan diperkenan oleh Agong. Jadi mana boleh pakai pangkat tu lagi. Kalau nak pakai Kolonel Bersara pun tak boleh. Boleh guna ENCIK sahaja. Kalau rasa tak malu guna le.

      Delete
  2. Wajah pesara pesara yang tidak bercahaya. Dah tua tua ni takyahlah berpolitik. Carilah ketenangan. Carilah 'nur' agar bercahaya wajah.

    ReplyDelete
  3. CARI LAH NUR UNTUK ALAM YANG SATU LAGI .....UMUR PUN RASANYA DAH NAK SAMPAI TEMPOH....TINGGA EXTRA JE...ITU PUN JIKA DI IZIN ALLAH......

    ReplyDelete
  4. Frustrated losers.They will lose everything esp their dignities and respect from their peers.

    ReplyDelete
  5. apa khabar jack palance sekarang ? apa khabar Hadi, apa khabar sekalian anjing2 anuar ?

    semoga semuanya dah sedar, mungkin ada yang dah sakit itu sakit ini , ada yg kena bayar itu hutang sana, dah jadi Yb ? umur pun dah tua , tak lama lagi mampuslah, esok galilah lubang kubur sendiri, sendiri kapan dan masuk liang lahad sendiri..kambus sendiri , panggil anuar baca talqin

    ReplyDelete