Selamat Datang Ke Laman Blog Askar Setia

Pembaca Tegar

Thursday 4 April 2013

PANASSS - JENDERAL CABUT KELUAR NEGARA DAN KISAH-KISAH JENDERAL EXPIRED

Sebelum ini, Jeneral Nyanyuk Jack Palance sudah kecut perut ekoran tindakan NGO Jaringan Melayu Malaysia (JMM) membuat laporan polis mengenai tindakannya yang telah membocorkan rahsia ketenteraan didalam ceramah-ceramah politik yang diberikan.


Hahaha... Pembohongan Jeneral Nyanyuk PKR yang kononnya telah menjadi HERO dalam menyelesaikan insiden Sauk terkantol lagi. Sebelum ini Tan Sri Md Hashim Hussien dikritik hebat kerana sanggup memanipulasi kes insiden Lahad Datu demi kepentingan politik pembangkang yang disertainya. Beliau telah menyamakan insiden Lahad Datu dengan insiden Sauk telah dikritik hebat mahalan ada yang menggelarkannya sebagai Jeneral Bangang.

Come on lah.. Orang awam pun rasanya boleh fikir dengan lurus bahawa kedua-dua insiden tersebut adalah berbeza dari sudut command, taktikal dan target. 



Dalam komennya mengenai insiden Sauk, beliau dengan bongkak dan CONFIDENTnya mendakwa:

"WE ACTUALLY MANAGE TO RESOLVE THE PROBLEM IN FOUR DAYS" 

Jeneral Nyanyuk Jack Palance (Bersara)

Fuuuuiiyyooooo.....

Tetapi, wira negara sebenar dalam insiden Sauk iaitu bekas Panglima Medan Tentera Darat, Lt jen Datuk Seri Mohd Zaini (Bersara) menempelak kenyataan Jeneral Nyanyuk Jack Palance. Rupa-rupanya Jeneral Nyanyuk Jack Palance tidak berada di lokasi insiden Sauk tetapi sudah siap sedia ke luar negara! 


Saya tidak pasti tujuan beliau ke luar negara, tetapi anda bayangkanlah...

Dalam pada masa negara dikejutkan dengan tindakan kumpulan Al Maunah mencuri senjata dari kem tentera dan mahu melancarkan serangan terhadap Yang Di Pertuan Agong, Jeneral Nyanyuk Jack Palance cepat-cepat packing barang dan siap sedia untuk terbang ke luar negara!


Ironinya, masih ramai macai di luar sana masih mengagung-agungkan Jeneral Nyanyuk Jack Palance yang akan bertanding di Parlimen Johor Bahru dan disebut-sebut sebagai bakal Menteri Pertahanan. Fuhhh....Tak dapat saya bayangkan sekiranya Ahli Parlimen JB dan portfolio MENHAN disandang oleh orang yang 'tak berapa lurus akalnya'... 


Ikuti pendedahan mengenai latar belakang pak-pak Jeneral Nyanyuk pembangkang yang akan membuat kacau di tempat anda...



Klik pautan di bawah:







Siapa Sebenarnya Panglima Songlap Enjin Jet Datuk Hadi? SIRI 2

Panglima Songlap Enjin Jet Terima Anugerah Pelawak Terbaik Malaysia

20 comments:

  1. Jijan Mali....4 April 2013 at 10:01

    Tolak semua calun-calun PR - Pakatan Rasis!!!!!
    Tolak semua calun-calun "Manifesto BUKAN Janji"!!!
    Tolak semua calun-calun penyokong kaum sesat LGBT!!!

    SELAMATKAN MALAYSIA!!!!!

    ReplyDelete
  2. Jangan beri 1 undi pun pada pegawai Navy pencen yg akan menentang Dr Zamberi DUN Pangkor....!

    ReplyDelete
  3. Aku sebagai Mej. (B) pemegang nombor tentera 3003642 amat2 BENCI dengan sikap 4 ekoq jeneral pencen ni. Harap kerajaan bertindak mengikut akta dan undang2 yg ada untuk membicara dan masukkan mereka dalam sel penjara.

    ReplyDelete
  4. Mahu tahu musuh sebenar atau yang nyata, sila click atau copy n paste website ini : www.saffanskot22.com
    Wassalam,
    Z

    ReplyDelete
  5. kalau tidak mahu terima hakikat DSAI itu ada masalah moral...mereka ini semua tidak layak jadi manusia yang berakal !

    ReplyDelete
  6. Jeneral Hashim tu jenis gila glamour, entah macam mana boleh dinaikkan pangkat jadi Jeneral... Orang berlakon filem, dia pun nak berlakon, ingat tak tuan-tuan filem Prebet Badul... dia ni memang jenis gila glamour.. hampehhh..

    ReplyDelete
  7. Apa punya bangang Pegarah Strategi PR letak calon beka Jen bertanding PRU.Belum ada sejarah PRU X Pegawai yang berpangkat Kol ke atas menang dalam pilihanraya.Jack Palance ni kalau dalam askar di panggil ALOK[Action Lebih Otak Kurang].Statement yang beliau nyatakan mengapa deploy troops dari Semenanjong ke Sabah masa Ops Daulat dulu,dia telah mengabaikan satu prinsip Peperangan iaitu Reserve.Malahan semasa Op Pasir dilancarkan kerana Abu Sayaf menculik dan merompak.sebagai PTD kenapa beliau arahkan 1xBn dari Miri unbtuk diaturgerakkan,walhal di Sandakan dan Tawau ada 1xBn RAMD tiap lokasi.Seperkara lagi kalau betul x Jen-Jen ini bertanding saya rasa mereka akan tewas teruk kerana mereka telah bersekongkol dengan kumpulan yang telah menghina PK.Ada dengar ungkapan Melayu mudah lupa,tapi perbuatan mereka ini tidak akan dilupakan semudah itu.

    ReplyDelete
  8. Askar Setia,

    Setiap orang mempunyai pendapat dan kepercayaan masing-masing. Itu adalah hak mereka dan setiap individu lain seharusnya menghormati hak mereka itu. Kita ada hak kita sendiri untuk tidak bersetuju dan hilang kepercayaan kita kepada seseorang tetapi janganlah atas sebab itu kita merendahkan harga diri kita dengan mencemuh, mencaci dan menjaja cerita-cerita buruk yang kita tidak tahu kebenarannya tentang mereka.

    Saya rasa sebagai bekas pegawai tentera saudara tentu faham dan tahu apa itu "Chain of Command". Saya juga pasti saudara tahu, walau pun tidak berada di medan ini tidak bermakna PTD tidak berperanan di dalam menangani isu tersebut, wahima walau di mana beliau berada sekali pun. Saya tidak pasti mengapa saudara tidak menyebut fakta ini kecuali jika tujuan saudara hanya untuk mengaibkan Tan Sri. Sebaliknya saudara memutarbelitkan fakta dengan mengatakan "Jeneral Nyanyuk Jack Palance cepat-cepat packing barang dan siap sedia untuk terbang ke luar negara!". Hakikatnya, Datuk Zaini sendiri mengatakan bahawa beliau yang menjemput PTD di airport pada hari kedua kejadian dan PTD telah serahkan sepenuhnya kepada beliau untuk "selesaikan perkara itu". Ini jelas bahawa beliau pulang bila masalah timbul, bukan "lari" seperti apa yang saudara timbulkan. Saya ingin bersangka baik, justeru, saya katakan kenyataan Datuk Zaini "beliau (merujuk kepada Tan Sri) tidak membantu" adalah tulisan tambahan wartawan untuk menyedapkan rencana, kecuali lah Datuk Zaini ingin dirinya ditertawakan.

    Saya juga turut kesal bila saudara mengitar semula cerita-cerita karut tentang salah laku Tan Sri terutama tentang kes penjualan rokok MALBAT 1. Saya cabar saudara buktikan kesahihan salah laku tersebut. Saya lebih tahu cerita sebenar kerana saya adalah Pegawai Undang-Undang MALBAT 1 pada ketika itu. Jika betul beliau membuat salah laku sepertimana yang saudara tuduh di dalam artikel2 terdahulu saudara, mengapa tuduhan tersebut tidak mampu menyekat kenaikan pangkat beliau sehingga dilantik sebagai PTD?

    Dan untuk Datuk Ghaffir, orang-orang di sekitar Sungai Petani munkin tidak akan melupakan keikhlasan seorang Pegawai Kanan Tentera yang tidak pernah gagal untuk mengagihkan zakat setiap bulan semasa beliau menjadi Panglima 6 Bgd. Dan tahu kah saudara pernah satu ketika tidak ada seorang pun anggota MT Mk 6 Bgd kenal anak beliau kerana beliau tidak menggunakan kenderaan tentera untuk urusan keluarganya? Dengan keperbadian yang sebegini, adakah kita harus meraguinya dan mempercayai kata-kata saudara yang dibuat secara serkap jarang dan saudara sendiri tidak pasti kebenarannya?

    Menyokong mana-mana pihak adalah hak individu dan saya sendiri mempunyai pandangan dan pendapat saya sendiri. Tetapi, mengaibkan keperibadian seseorang walaupun dia kita anggap musuh dengan menceritakan sesuatu yang tidak benar adalah satu perkara yang pada saya sangat jijik dan menjelaskan keperibadian kita sebenarnya. Saya harap saudara dapat mencari pendekatan lain untuk menolak sokongan pengundi kepada beliau selain dari cuba untuk mengaibkan mereka. Kepercayaan dan sokongan terhadap mereka sebenarnya akan bertambah bila mana cerita-cerita buruk terhadap mereka menjadi keterlaluan dan sukar untuk dipercayai.

    Renung-renungkan lah.

    ReplyDelete
  9. When you enter politics,you must be prepared to face these kind of Character Assassination.So what the surprise.You may be a very good and dedicated officer during your service but the deeds that you have done will be gone when you associated yourself with the wrong side and started to belittle the govt you had served hence the AF specially.You had lot of priviliages while serving,MA,ADCs Batmen and apple polishers amongst you,but life in civ ,you are alone.Iniatially those who wants to use your service now will praise and support you,but they will abandoned you if you fail to deliver.It is going to be very sad case for both of them if they do not win the election if so been selected to contest under oppo banner as they will be distanced by their peers and comrades.I do not care much for Jack Palance,but I do care for Dato Ghaffir as he is not that well,and I cannot imagine to see him sitting like Kera Sumbang at Tengku Mizan Hosp when doing Medical Checkup.

    ReplyDelete
    Replies
    1. You said it correctly comrade, yes it is character assassination. Since one tried to kill, I tried to save, at the end of the day, faith will decide who prevail. The ugly side of assassinating one's character is, the act will only reveals the assassinator's personality when one who knows reveals the truth. But, I beg to differ with your contention, I don't think winning or losing the elction will matters. And are you sure that they will be distanced by their corades just because they are with the opposition? Mark my word, instead of sitting like a "kera sumbang" they will be treated like heros, whether they win or they loose. Believe me?

      Delete
  10. masih ada yg tak boleh bezakan antara kerajaan dgn parti politik Umno ke wei????
    sembang kencang, perbezaan tu pun masih tak paham2 lagi...
    puiiii!!!!!!

    ReplyDelete
  11. Macam mana orang nak faham,anda punya statement susah hendak difaham,ada faham,jangan tak faham atau buat tak faham,tak faham faham.....wei ,pening..pening

    ReplyDelete
  12. Yard - check for ant hills or evidence of moles and other insects that can damage your lawn.

    He attributed the success of the thermostat to
    its functionality and effective usage. You paid a lot of money
    for the compressor to cool these coils, right.

    My site :: nest thermostat

    ReplyDelete
  13. One user reportedly says that this cover might have got smashed when the phone was ran over by a car, but
    it did its job in protecting the phone. All
    the daily soap operas and movies can be seen on it with utmost perfection because it present videos
    with the frequency of 720p, having resolution power as 2048x1536
    pixels. _To present to three other people to join in the support.


    My web-site - samsung s3

    ReplyDelete
  14. 7 inches wide, the Nexus 7 is compact enough to slide into a jacket pocket.
    All of this data can be logged and sent secretly over a remote
    connection and the user of the computer does not need to have any clue that the software
    is running. Moving on, this handset ships with Android Gingerbread for its
    OS but soon enough the famous Ice Cream Sandwich update will land on this phone.



    Here is my blog; google nexus 7 tablet

    ReplyDelete
  15. The Samsung Galaxy Note is available in elegant white and black colour.
    At the beginning of this month, Samsung report this October will released Galaxy Note 2, it will adopt 5.

    In appearance, Samsung Galaxy Note 2 takes some design
    riffs from the S3, which feels crystal clear.

    Here is my site samsung galaxy note 10.1

    ReplyDelete
  16. Samsungs true rival certainly being is interesting when you hear what people have to say about
    these two leading end tablets. The Nexus S, however, has flash while some variants, such
    as the Samsung Vibrant and Captivate, of the Samsung Galaxy S do not.

    They are Vodafone, Virgin, T-Mobile, Orange, O2
    and Three.

    My website ... galaxy tab

    ReplyDelete
  17. To get these private channel codes you can go to streamfreetv.
    The report which questioned 2046 US participants and was run by consulting firm Deloitte revealed that 65% want to connect the internet to their home TV to twatch streams, this figure
    was 58% in the same survey in 2009. A stable internet
    connection is needed, may it be using a cable-powered connection or wifi.


    my site - roku

    ReplyDelete
  18. The Canon EOS 5D Mark II is $2,499 for body only or $3,299 with a 24'105mm lens. On the other hand when you add a vertical grip and a second battery to selected camera design the cameras all of a sudden complete speedier. The DIGIC II processor lets you shoot up to 4 frames per second, and will produce prints that are large enough for almost any purpose.

    Feel free to visit my web site canon eos 6d

    ReplyDelete
  19. You can get the older digital Canon Rebel, with a lens, for a good price new.
    Generally you're using 2 bodies using a fast tele zoom and fast wide zoom. If your camera is not displayed as a drive letter when connected to your PC you may try with a digital camera card reader.

    my web blog ... nikon d7100 review

    ReplyDelete