Selamat Datang Ke Laman Blog Askar Setia

Pembaca Tegar

Thursday 5 July 2012

PERSATUAN-PERSATUAN BEKAS TENTERA DAPAT HABUAN..."ribu-ribu tu bro.."

RM5000 untuk PVTM (diwakil oleh Timbalan, Mej (B) Baharudin Saidon).
Ahli-ahli persatuan diminta untuk memantau kemana Presiden
Prebet Ali Tinju akan membelanjakan wang berkenaan.

Alhamdulillah.. program penyerahan dana bantuan Rayuan Hari Pahlawan di Dewan Seroja, Kementerian Pertahanan Malaysia kepada persatuan-persatuan bekas tentera Malaysia telah dilaksanakan dengan jayanya. Menurut maklumat dari rakan saya yang hadir, kira-kira 100 orang bekas tentera telah hadir dan ia mewakili lebih 65 buah persatuan-persatuan bekas tentera. Fuhhhhhhh.....

Askar Setia mengharapkan agar persatuan-persatuan berkenaan dapat menggunakan  dana berkenaan dengan amanah dan telus untuk terus membela kebajikan ahli-ahli naungan persatuan masing-masing.

RM200,000 kepada PBTM. "Banyak tu Ybhg Dato'..." hehehee.

“Rumah dah siap, tapi pahat masih berbunyi”. Itu peribahasa yang sesuai digunakan kerana saya percaya akan wujudnya perkhabaran radio buruk yang tidak berpuas hati dengan itu lah..dengan inilah.. itu tidak cukup dan banyak lagi. Kita tidak boleh menutup mulut orang, tetapi biarlah aktiviti yang berterusan oleh persatuan dapat menutup mulut-mulut yang tiada insuran.



Kepada HERO-HERO bekas tentera yang bernaung dibawah panji-panji pihak pakatan rakyat seperti KERABAT dan KOBAT, teruskan saja usaha kalian untuk menghasut tentera dan ketahuilah, usaha anda sia-sia belaka. Kalian boleh menyenarai 1001 malahan 1000001 janji bulan dan bintang untuk bekas tentera, namun, janji hanya tinggal janji. Nasihat saya, kepada bekas tentera yang melihat kelibat mereka-mereka ini, ketahuilah anda tidak akan mendapat apa-apa manfaat daripada persatuan-persatuan haram ini


Kepada bekas-bekas tentera yang hadir pada majlis tersebut dan berani dan lantang bersuara untuk mendapatkan penjelasan daripada pihak berwajib...

"SYABAS saya ucapkan..."


Tindakan anda lebih mulia daripada canangan fitnah blogger-blogger dan bekas tentera yang hanya tahu merungut, komplen itu dan ini di internet, tetapi tidak berbuat apa-apa. Yang mereka tahu hanyalah memfitnah, menghasut dan memporak-perandakan kesatuan bekas tentera Malaysia.


Klik pada gambar untuk imej lebih besar.




SYABAS PADA MEREKA YANG HADIR!!!

p/s: Askar Setia mengucapkan ribuan terima kasih kepada sahabat lama yang telah mengirimkan gambar-gambar berkenaan. Ada puluhan gambar lagi bro, tapi aku letak sikit-sikit aje lah ye...

7 comments:

  1. pehhh.. dapat jugak si prebet ali tu rm5k?? makahai...

    gerenti kena songlap la duit tuuu... kahkah

    ReplyDelete
  2. persatuan2 dan kelab2 bekas2 tentera yg di tubuhkan macm cendawan tidak boleh di anggap mewakil keseluruhn bekas2 tentera ,di M'sia .sebab ianya tidak sekata,..akan berlaku double standard dan terlepas pandang,.terutama yg tidak menjadi ahli ,dan di pehak lain ..sepatutnya skim kebajikan bekas2 tentera di wartakan parlimen ,dan penyaluraan melalui JHEV.sudah tentu hak setiap bekas2 tentera tidak ada yg double standard .wang yg di beri pada ketua2 , ydp n presiden cuma cukup untuk biayai menyelengara dan pentabiran je..dan buat lawatan ahli2 yang uzur tenat..

    ReplyDelete
  3. Biasalah Bro dapat duit, maka lupa tugas dan tanggungjawab. Duit untuk bantuan pada yang memerlukan akan masok kedalam kocek orang yang menghulurkan tapi dihulur ketempat lain. Jangan kita lupa di akhirat kelak akan dipersoalkan dan CCTV kita akan di putar semula dan sama-sama lah kita tengok. Tak boleh tipu lagi.

    KOBAT dan KERABAT tu adalah segelintir dari tentera yang kecewa, mungkin jarum tak jalan nak mengampu.

    ReplyDelete
  4. bang askor setio...
    Ali tinju meracau lagi bang...5k tu tak cukup kata dia..

    ReplyDelete
  5. Ali Setan Bangang tak cukup pun tak kisah kerana PVTM dapat dana dari Pembangkang juga (DAP). JHEV dan Kerajaan kena semak kerana Ali Bangang ni Soldier of Fortune (siapa huluq duit tunai dia akan sokong). Kalau tidak macam mana nak survive nak blanja kawan-kawan di nite club/ karaoke dan beli "ice". Apa-apa hal pun duit RM5 Ribu yang JHEV bagi tu akan dimanipulasi dengan pelbagai cara dan atas nama program yang direka-reka. Ahli PVTM masih tido dan tak mahu bertindak. Duit yang ratusan ribu pun boleh suusut dalam beberapa bulan saja. Adakah lojik perbelanjaan untuk sehari ke Bukit Kepong perbelanjaan RM21,000.00 Yang pergi hanya dua orang saja, iaitu Ali Setan Babi dan isterinya (mantan Sri Kandi). Bangunlah ahli-ahli PVTM. Maklumat saya dapat dari sumber sahih walau pun saya bukan ahli PVTM. Saya kasihan dengan abang-abang dan sahabat-sahabat dalam PVTM. Saya askar pencen dan bukan minta apa-apa pun. Saya mahu lihat PVTM maju dengan pemimpin yang lebih matang dan menggunakan otak dan berfikiran proaktif, bukan pemimpin yang letak otak dan akal fikiran di kepala lutut.

    ReplyDelete
  6. Kalau aku ada kuasa, aku benamkan si Ali Pukimak ni yang dila Burit, Duit dan gila kuasa

    ReplyDelete
  7. Askar setia xda artikel baru ke? Dengar cerita ali kene rasuk setan sebab dapat 5k je?

    ReplyDelete