Selamat Datang Ke Laman Blog Askar Setia

Pembaca Tegar

Friday 9 March 2012

MANJONG MARI MENIPU TENTERA! LAYAK CABUT KOPIAH ANDA..

KECOH BETOL!

Cerita penahanan 16 anggota TLDM oleh Cawangan Perisikan Khas (CPK) kerana menghadiri ceramah Nuar Berahim di Lumut kecoh diperkatakan oleh blogger-blogger melukut di tepian gantang yang ingin menjadi HERO seperti KOBAT PKR dan blogger tunggangan PAS seperti Manjong Mari. Ironinya, mereka-mereka ni handal 'mereka cerita' dengan membayangkan 16 anggota TLDM ditahan kerana menghadiri ceramah parti politik.

Cerita dek blogger Manjong Mari seperti didalam blognya pun tidak jelas. Sumber yang tidak jelas... Baca entri dia kat bawah ni...

Tipu 1

Tipu 2
Saya CABAR Manjong Mari untuk mengemukakan bukti sekiranya benar-benar terdapat anggota TLDM yang ditahan oleh CPK. Jika benar ada..DIMANA BUKTINYA?

Nak dijadikan cerita, cerita mengenai anggota TLDM ditahan disensasikan dengan cerita YB Zambry yang dikatakan masuk ke Navy Base Lumut untuk berkempen? Aduhai Mat Desa.. Jangan la terdesak untuk mencipta fitnah sehingga ketahap itu.. YB Zambry dijemput untuk mendengar Ceramah Agama atas kapisiti beliau sebagai Laksamana Pertama Kehormat TLDM. Tiada sepatah ayat berkempen pun dia berucap apatah lagi berkempen untuk BN. Ceramah mengenai penyatuan ummah oleh Ustaz Mohammad Kazem Elias Al Hafiz tu first time diadakan di Stadium TLDM jelas untuk membawa syiar kepada seluruh pangkalan tetapi, anda dakwa ia ceramah politik???

Ada seperti ceramah politik? 
Ceramah disampaikan oleh
Ustaz Mohammad Kazem Elias Al Hafiz

Itu majlis agama.. Jangan kerana BANGGA MENJADI KUDA TUNGGANGAN Hj Imran, hang dok canang berita palsu hingga sanggup menabur fitnah terhadap program agama. Hang da boleh tanggalkan kopiah la Mat Desa.

Lagi satu. Senario melabelkan ustaz itu ustaz BN, Ustaz ini ustaz PAS. Penyakit akhir zaman seperti inilah yang saya paling risaukan. Ulama' itu waris perjuangan dakwah Rasulullah S.A.W yang satu iaitu menyebarkan Syiar Islam. Hairan saya dok memikirkan masih terdapat sekelompok kecil yang berfikiran JUMUD seperti masyarakat Quraisy yang masih menolak syiar-syiar Islam untuk kepentingan politik. Ia CERAMAH AGAMA..namun, mengapa kalian tergamak menabur fitnah terhadap siyar Islam itu sendiri dengan mengatakan ia ceramah poltik BN? Bertepuk tangan la kaum-kaum kafir ni melihat kalian menolak syiar Islam untuk kepentingan politik mereka!...

Askar Setia bukanlah sebuah blog politik, ia cuma sebuah blog biasa yang SEDIA menjelaskan KEBENARAN khas buat anggota tentera yang masih berkhidmat dan bekas-bekas tentera. Saya ni orang awam, tetapi sayangkan ATM sehinggai nafas terakhir saya. Saya tidak sanggup melihat anggota ATM dipersenda dan diperbodohkan oleh mereka-mereka yang mempunyai kepentingan politik apatah lagi oleh blogger-blogger merapu seperti Mat Desa!.

Undi anda..milik anda..cuma saya kesal ada dikalangan bekas tentera yang sanggup menjual maruah, menggadaikan kehormatan diri untuk menjadi boneka dengan menyiarkan berita-berita palsu untuk menghasut bagi kelangsungan parti politik mereka. Yang BENAR ITU TETAP BENAR.

Nasihat saya kepada saudara MAT DESA. Bertaubatlah sebelum matahari timbul dari barat. Masih belum terlambat. Nasihat yang sama saya sarankan kepada blogger-blogger bekas tentera seperti KOBAT PKR. Jangan kerana mahu survive dalam parti politik masing-masing, habis semua cerita palsu dan FITNAH anda sebarkan untuk menghasut anggota tentera dan bekas tentera untuk menentang kerajaan. 


Saudara Mohd Desa bin Ahmed... BERTAUBATLAH.....semua orang tahu asal usul dan latar belakang anda semasa berkhidmat dengan TLDM dahulu. Anda sudah dilondehkan..jangan minta untuk dilondehkan lagi... Hj Imran tidak boleh selamatkan anda di Padang Mahsyar nanti...

12 comments:

  1. Londeh..Jangan Tak Londeh....Hahahaha..

    ReplyDelete
  2. Standard askar wataniah ajer. Nak londeh tentera betul ( bukan simpanan macam askar wataniah),

    Askar setia macam setia anjing perang tetapi bodoh

    ReplyDelete
  3. TDM nak londeh Navy.

    TDM wataniah sahaja.

    ReplyDelete
  4. Kepada Anon

    Kenapa?TA xboleh londehkan orang ke?
    Parasit-pasarit tua seperti Manjung Mari tu elok dilondehkan shj. MAsa servis buat hal..dah pencen pon buat hal..

    Maklumat yang diperolehi adalah daripada kenalan saya dari ATM. Maklumat sahih dan tidak dibayangi oleh mana-mana parti politik. Kepada Mat Desa.. bertaubatlah..

    ReplyDelete
  5. Setia anjing perang... bukan bodoh.. tetapi bekerja dengan jujur dan ikhlas untuk negara.

    Kalau anjing perang pun sanggup berkorban untuk keselamatan negara.

    Makna nya manusia yang sanggup menjatuhkan negara sendiri untuk kepentingan sempit politik mereka lagi la BODOH dan patut dijadikan target menembak je.

    Apa yang saya tgk askar setia nie... sebuah blog yang nuetral dan memperjelaskan setiap isu yang diputarbelitkan oleh mereka yang berkepentingan.

    SYABAS ASKARSETIA... SAYA BERSAMA ANDA... WALAUPUN ANDA TA, TAPI MEMPUNYAI SEMANGAT ANJING PERANG (Sanggup berkorban nyawa utk kepentingan dan keselamatan negara). bukan seperti manusia yg sanggup menjual negara utk kepentingan peribadi

    ReplyDelete
  6. TQ Anon 8:56

    Saya faham maksud anda.

    Lebih elok menjadi ANJING ASKAR SETIA daripada menjadi KELDAI TUNGGANGAN TUA YANG BODOH mengikut kata tuan politik mereka.

    Kebanyakkan bekas tentera yang menjadi KELDAI TUNGGANGAN dalam politik pembangkang memang mempunyai rekod buruk semasa berkhidmat dan sesuai untuk mematuhi arahan tuan yang salah.

    Saya tidak hairan...

    ReplyDelete
  7. piiiiirahhhh

    macam baguus

    satu lagi anjing kurap

    belaan

    TA

    ReplyDelete
  8. Mula2 artikel nampak mcm elok, tapi ada jugak ugutan2 nak londeh melondeh ni, tulisan beria ia mcm neutral, tapi sempat lagi berkempen (Tgk sendiri tulisan artikel dkt atas), kawan, tak suka PARTI PEMERINTAH dengan tak suka KERAJAAN (Jentera kerajaan termasuk la tentera, polis & penjawat awam yg lain) itu 2 benda berbeza ye? Parti pemerintah bila2 boleh bertukar, tapi JENTERA KERAJAAN itu tetap dan berpencen... Bekas2 tentera tak makan gaji dgn PARTI PEMERINTAH, tapi makan gaji dengan KERAJAAN MALAYSIA, yang hasilnya dari CUKAI RAKYAT.. Pak2 Menteri dkt Malaysia ni pun gajinya dari CUKAI.. Termasuk la elaun TA ko yg ko dapat tiap kali attend latihan tempatan/berterusan/tahunan tu... Itu semua cukai rakyat.. Ko nak pertahankan penjawat awam (Tentera, Polis etc) aku sokong, tapi bab parti pemerintah, itu sokongan masing2, ada faham?

    ReplyDelete
  9. Saya x nampak tulisan askar setia neutral. Sebab itu banyak komen yg tidak bersetuju...dan itu tidak bermakna mereka tidak benar atau kurang kesetiaaan kepada raja dan negara.

    ReplyDelete
  10. tu dia...itu la masa masih berkhidmat memanjang je muko dia dok kena tahan kat guard room, lepas pencen lak muko dia gak kompang sana sini,siap gendang2 lagi kutuk itu,kutuk ini...pencen ko tu sapo yg bayor? & ko pencen apo? ingat skit tentera tetap tentera hatta ko pencen. ko faham la mksud tu!!

    ReplyDelete
  11. Mmmm....Mat Desa nie saya kenal sangat. Tengok muka nyer memang hensem orang nyer. Dah pergi Haji pd tahun 2007. Kerja kat Boustead Naval Shipyard. Baik orang nyer. Saya pun Kerja di Boustead Naval Shipyard. Tapi sejak akhir akhir ini je... Salam tak jawap. Dah tak pandai nak senyum dengan saudara se agama. Lebih lebih lagi orang tu tak pernaah hadir ceramah polik PAS. Saya nie Neutral. Ceramah Politik UMNO pun tak pernah jengok. Lepas sembahyang berjemaah di Mesjid atau Surau terus bawa balik Rahmat dan Keberkatan dr Rumah Allah ke dalam rumah saya. Saya kesian dgn Tuan Hj Mohd Desa. Berubah ketara sangat. Saya tak faham....

    ReplyDelete
  12. Salam,
    Anak sungai lagikan berubah.....kalu hati manusia berubah adalah perkara biasa, yg penting berubah kpd yg lebih baik dai semalam.Kepada yg tidak cukup ilmu agama sila berguru dgn ulama,jgn berguru dgn ustaz sekular.Ingkar 1 ayat Alquran dah kira munafik/murtad,pemerintah skg tlah ingkar ribu2 ayat...abis nak kata apa? Askar setia hang bekas Pegawai TA,tentu akademik hang ok...cuba2lah berjinak dgn org agama pasti ko dulu yg bertobat sblum suruh org lain....wslam

    ReplyDelete