Selamat Datang Ke Laman Blog Askar Setia

Pembaca Tegar

Tuesday 14 February 2012

14 FEBRUARI... APA YANG ISTIMEWANYA?

Salam dan selamat sejahtera kepada pembaca Askar Setia. Pada masa saya menziarahi blog rakan-rakan seperjuangan ditambah pula kekeringan idea untuk menyiarkan sebarang artikel (sibuk hal keluarga sebenarnya + sambutan hari lahir ibunda tercinta yang juga pada tarikh 14 Feb...), saya ingin berkongsi sedikit 'reading pleasure' yang saya dapati dari blog-blog berkenaan. 

Dipetik dari blog Navy The Best


Paparan ini tiada kena-mengena dengan TLDM. Namun Navy The Best berpendapat tidak salah kalau dipaparkan artikel ini sebagai menghargai pengorbanan jasa wira Negara. Tanggal 14 Febuari sering dikaitkan dengan Hari Mengingati Kekasih atau lebih sinonim dengan Valentine Day

Namun jarang yang ambil tahu bahawatanggal 14 Febuari juga adalah tarikh keramat dimana tahun ini genaplah 70 syahidnya Leftenan Adnan di Bukit Chandu, Singapura.

Al Fatihah kepada Allahyarham Leftenan Adnan Saidi yang maut dalam menjaga kedaulatan Negara di tangan Jepun. Sebagai anak watan yang masih wujud, ayuh kita ambil semangat juang beliau untuk menentang musuh negara baik dalam apa jua landasan tidak lain DEMI UNTUK MEMPERTAHAN AGAMA, BANGSA DAN NEGARA.


Al Fatihah...

3 comments:

  1. baru teman taw arini dia meninggal.. kalo x sebut valentino je.. thnx for the info

    ReplyDelete
  2. ya ..betul kalu x org sibuk nak celebrate valentine je...

    ReplyDelete
  3. Lt Adnan Saidi wira negara. Kita semat di dada dan tanam di jiwa semangat juangnya utk bekal kita hadapi rintangan dan dugaan mendatang.

    ReplyDelete