Selamat Datang Ke Laman Blog Askar Setia

Pembaca Tegar

Monday 27 February 2012

KOBAT PKR MASIH BERKOKOK ATAS NAMA PEMBELAAN?

Sebelum ini, Askar Setia ada menyiarkan artikel mengenai usaha palsu KOBAT PR yang menjadikan bekas tentera sebagai batu loncatan survivaliti dan kelangsungan mereka dalam parti politik PKR. Artikel-artikel yang mereka siarkan boleh dikatakan kesemuanya di 'copy n paste' dari blog-blog picisan yang merata-rata (mungkin tiada isu hendak dimanipulasi). Lebih menyedihkan lagi, entri-entri sendiri pula penuh dengan maklumat palsu (jika blog terdahulu masih ada, anda bole lihat sendiri). Itu tidak termasuk pemilik blog yang mendakwa dirinya 'bekas pegawai tentera' hinggalah mat ca'i - mat ca'i KOBAT yang mungkin pada ketika dahulu, tidak merasa pakai blazer dan one suit, kini bertindak seperti HERO POLITIK SERBA TAHU. Almaklumlah..dapat bersalaman dengan Anwar Ibrahim dan bagi ceramah... (kelakar aku baca statement Wfauzdin NS yang mendakwa pihak perisikan bagi amaran padanya untuk tidak terlalu vokal dalam mengkritik kerajaan..Siapa kau Wfauzdin NS?Mimpi siang hari ke? hahahaha)...

Berikut beberapa entri mengenai penipuan KOBAT yang pernah disiarkan di Askar Setia dahulu.


Memang handal KOBAT
mencipta  'LOGO'
Kini, Wfauzdin NS dan bos besar iaitu Yazid Deni sekali lagi cuba menghidupkan KOBAT dengan mewujudkan KOBATPKR (sayap kanan PKR PAHANG) yang bertujuan untuk menjadi 'penyelamat' buat bekas anggota tentera yang didakwa tidak mendapat pembelaan kebajikan yang sewajarnya dari pihak kerajaan. Sama seperti sekutu KOBAT iaitu KERABAT (berapa banyak BAT daaa), mereka-mereka ini yang menjadi orang suruhan parti politik pembangkang, banyak menyebarkan fitnah, maklumat tidak betul dan amat menyedihkan apabila cuba menghasut bekas tentera dan anggota ATM yang masih berkhidmat untuk menentang kerajaan. golongan seperti ini yang layak di'klasifikasikan; seperti kacang lupakan kulit dan seperti melepaskan anjing tersepit bermati-matian cuba menafikan keistimewaan dan kebajikan yang telah dicurahkan oleh pihak kerajaan kepada mereka sewaktu berkhidmat didalam ATM dan sanggup bersekongkol dengan pihak pembangkang untuk mengkritik dan menabur fitnah utnuk menggugat kepimpinan Perdana Menteri.

Saya bukanlah pro mana-mana parti politik, cuma ingin menegaskan bahawa biarlah kita berlaku adil, ikhlas dan jujur dalam perjuangan. Siapa tidak tau yang orang kuat KOBAT merupakan businessman yang sama sahaja dengan kebanyakkan ahli politk yang lain untuk menggunakan landasan politik untuk meraih keuntungan cepat. 

Kor?
Baru-baru ini, KOBATPKR dengan tiada segan silunya mempelawa anggota tentera untuk menyertai Perhimpunan Hijau 2.0 walhal sudah jelas bahawa perhimpunan tersebut merupakan anjuran parti politik (Pakatan Rakyat). Untuk apa? Anggota tentera tidaklah bodoh. Mereka juga sudah jelek dan bosan dengan taburan janji manis Pakatan Rakyat. Sama seperti KERABAT yang kononnya mahu menjadi HERO dan SAVIOUR untuk bekas tentera, namun sedarlah bahawa, mereka-mereka ini hanyalah KUDA TUNGGANGAN pihak pembangkang yang berkhidmat dengan 'ikhlas' untuk mengkoordinasi hal berkaitan bekas tentera dan anggota yang masih berkhidmat.

Kepada bekas anggota tentera, jaminan pihak kerajaan dari aspek kebajikan dan pembelaan adalah PASTI. Saluran yang betul amat jelas dan telah disediakan . Cuma, isu-isu berkaitan birokrasi dan perkara remeh-temeh dalam kerjasama JHEV dan PBTM dengan kerajaan pusat dan kerajaan negeri kadangkala 'melambatkan' sesuatu inisiatif yang direncanakan. Entiti-entiti politik seperti KOBAT dan KERABAT hanya menggunakan isu 'kententeraan' dan 'pembelaan' untuk survivaliti politik mereka. Saya teringat kata-kata seorang veteran yang ada menghadiri perhimpunan KERABAT bersama bekas tentera di Serdang, Selangor (saya lupa tarikh perhimpunan tersebut)..Bunyinya lebih kurang seperti berikut:

"..dah dia kata nak bg tanah, kita bedal aje la..kita amik aje dua-dua tanah (dari kerajaan dan pembangkang)... perhimpunan tu sama seperti perhimpunan politik. kata nak bela bekas askar, tapi cuma 1 per 10 cerita pasal kebajikan. Yang lain semua cerita poltik itu hentam Parti itu ini. Takda beza dengan ceramah-ceramah politik yang lain. Kata nak bagi tanah...Ada pulak yang bagi aku kertas putih disuruhnya aku angkat pasal sokong mansuhkan undi pos...."

*** Cuba baca manifesto KERABAT untuk Pakatan Rakyat sekiranya dapat menawan Putrajaya. Jika diteliti, kebanyakkannya business-oriented dan menguntungkan mereka sahaja


Saya puji inisiatif-inisiatif mana-mana pihak yang benar-benar ikhlas membela kebajikan perwira-perwira tanah air tetapi, biarlah menggunakan saluran yang betul. percayalah. Kerana memerlukan sokongan bekas tentera, mereka sanggup 'menghalalkan' fitnah dan maklumat palsu dalam perjuangan. Hala tuju perjuangan juga masih sama-samar.  KOBAT ini hanya seperti melukut di tepian gantang. Jika benar Pakatan Rakyat dapat menawan Putrajaya, mereka-mereka ini pasti akan dilupakan. Mana-mana bekas tentera dan anggota yang masih berkhidmat yang ingin menyokong KOBATPKR? Fikirlah dahulu sebelum menyesal... Mereka itni tiada bezanya seperti ayam yang suka berkokok...kokokokokkKKKKkkKKKK


4 comments:

  1. Mengata dulang paku serpih
    Mengata orang dia yang lebih

    ReplyDelete
  2. Salam dan selamat sejahtera Sdr ZD

    Saya tidak faham apa yang suadara maksudkan....clarify please.

    ReplyDelete
  3. setia pada yang hak..ingkar pada yang batil..It is enough for army to be a crap for corruption.Army are born to fight for justice and principe..

    Rtd Major

    ReplyDelete
  4. ni la semua nasi dah jadi bubur,siang malam dok pikiaq pasai kuasa,tak abeh2 kempen2,tengok apa dah jadi kat lahad datu,salah sapa,cubala tengok2 benda lain sama...jgn dok sedap nak jadi ASKAR SETIA,sanggup jadi pembela mereka yang korup je....nak kekalkan yang ada konon,cuba dah ada idea tu fikir macamana nak maju diri sendiri,Wa kenal la LU siapa..kalau org dengar ceramah lu,memang melopong,tapi habuk pun tarak..
    orang mcm ni,tlg jgn ambik port dia punya citer....akan hancus you all......skot you beb

    ReplyDelete