Selamat Datang Ke Laman Blog Askar Setia

Pembaca Tegar

Friday 26 August 2011

GEMPAR! : KREDIBILITI BLOG KOBAT PR DIRAGUI...


Kononnya blog KOBATPR yang diasaskan oleh Kapt (B) Yazid Mohd Deni (KP:480421-04-5115) (4506953) dan nombor tentera T136010, dibangunkan pada 9 Jun 2011 bertujuan untuk memperjuangkan nasib bekas tentera tetapi ianya lebih bermotifkan kepentingan politik parti pembangkang (PKR). Artikel paparan blog ini didapati tidak berasas, tidak berlandaskan fakta, fitnah dan kredibilitinya diragui. Sebagai contoh,artikel berkaitan isu KERETA KEBAL MULA BERGERAK KE IBU KOTA  (28 Jun 2011) dan FAIZZAL JINONG ABDULLAH (12 Ogos 2011) adalah TIDAK BENAR dan satu pembohongan!

Siapa 'pegawai' kita ni ya?


Kapt (B) Yazid pernah berkhidmat dengan Pasukan Pertahanan Tempatan Negeri Johor mulai 20 Sep 1972 dan berhenti pada 5 Jun 1973 sebelum tempoh 3 tahun kontrak tamat dengan alasan untuk mengikuti kursus intensif profesion guru.

Beliau turut mempunyai Sijil Berhenti Askar Wataniah Malaysia (PPT Johor/123/73) dan telah berkahwin dengan Kintan Haron (KP 471016-01-5364) serta mempunyai tiga orang anak, Syaiful Adli, Norhanani dan Syaiful Az beralamat di No.13, Lorong Perlindung Damai 17, Taman Perlindung Indah 2B, 26100 Kuantan, Pahang.


Kesahihan beliau sebagai “Bekas Pegawai Tentera” amat diragui dan layak disebut sebagai “Identiti Palsu”. Justeru, Sdr Yazid wajar menjelaskan perkara ini dengan memaparkan bukti atau dokumen sah dalam blognya.


Sahutlah cabaran ikhlas ini demi kebenaran dan keadilan pembaca dan pengikut blog KobatPR. 

8 comments:

  1. TQ Askar Setia sebab dedahkan perkara ini.

    Saya xsangka Yazid ni boleh guna 'pangkat' yg xwujud utk kepentingan peribadi. Yazid juga TIDAK LAYAK menggunakan perkataan BERSARA tu. Kalau dah jadi hamba politik pembangkang, apa yang HARAM boleh jadi HALAL... kan Yazid? Tension nya...aku tertipu selama ni... Nate KobatPR!!

    Well Done Askar Setia!

    ReplyDelete
  2. la ye ke,,,,pembohongan ke. saya harap Kobatpr leh terangkan dan buat penjelasan. kenapa perlu menipu. orang lain berkhidamat lebih 10 tahun klau tak silap saya baru lah leh pkai status bersara tu. bukan main pkai je. baju yang dia pkai tu entah 2 beli dari mana entah..

    ReplyDelete
  3. Tengok 'service ribbon' dia dlm gambar tu.. Mcm service ribbon budak baru belajar..

    ReplyDelete
  4. hooi yazid, kalau takat service dlm AW tu tak payah la pakai pingat PPA, ko tak layak pun. Lain kali semak peraturan pemakaian pingat la bonggok..
    Muka ko mmg takde langsung layak dlm senarai pegawai ATM.

    ReplyDelete
  5. Askar wataniah atau askar regular dia ni?

    ReplyDelete
  6. kalu korunk yg ada ilmu ATM tertipo.. aku nie agy ahh...

    ReplyDelete
  7. dia ni gila sangat nak pakai pangkat kapt b tapi dia sebenarnya dia ni memang bodoh bin bangang. kalau hang benar kapt b tunjukan slip pencen kau bahalul.

    ReplyDelete
  8. well done... kita x elok2 menggunakan penipuan dalam kerja seharian, sesungguhnya tiada keberkatan dalam menjalani hidup seharian. Ingatlah apa yang akan diberi kepada anak dan isteri..

    ReplyDelete