Selamat Datang Ke Laman Blog Askar Setia

Pembaca Tegar

Wednesday 1 May 2013

TERKINI - LAGI PENDEDAHAN MENGAPA JENERAL JACK PALANCE BERIYA-IYA SANGAT MASUK PKR


Jeneral Jack Palance menyifatkan penjawat awam seperti KERA!

Anwar akan mengajak sesiapa sahaja yang mempunyai dendam kesumat kerana cita-cita yang tidak kesampaian sepertinya menyertai pakatan untuk memberontak dan menghancurkan Negara secara tersusun. Maka muncul lah individu yang bernama Jeneral Tan Sri Md Hashim Bin Hussein yang cukup berdendam dengan kegagalan beliau mendapatkan jawatan yang diidamkan.

Tan Sri Mat Hashim Hussein tampil disebelah  Anwar semata-mata untuk menempelak Angkatan Tentera Malaysia semasa pencerobohan pengganas Filipina di Lahad Datu baru-baru ini. Pihak kerajaan Filipina telah membuat kenyataan bahawa pencerobohan tersebut didalangi oleh pemimpin pembangkang Malaysia. Maka apabila Jeneral Mat Hashim menyatakan pendiriannya disisi Anwar Ibrahim, yang diragui tahap kesetiaan kepada Raja dan Negara. Ini menunjukkan bahawa beliau juga berpaling tadah terhadap Negara kita.

Persatuan Bekas Tentera Malaysia (Cawangan Johor Bahru) dah
REJECT Jack Palance di JB

Dua bekas Jeneral telah Anwar letakkan sebagai calon dalam PRU13 ini untuk mendapatkan undi dari Angkatan Tentera Malaysia. Penulis ingin mengupas identiti Mat Hashim ini.

Beliau amat terkenal dengan panas baran dan angkuh. Kononnya beliaulah yang paling hebat sekali di ATM. Rupa-rupanya ada rahsia yang tersembunyi.

Tujuan utama Mat Hashim menyertai Anwar kerana mahukan jawatan

Jawatan yang pertama beliau GAGAL kejar :

Bukan sahaja menyifatkan penjawat awam sebagai KERA tapi beliau
telah melanggar etika ketenteraan

 PENGERUSI REJIMEN ASKAR MELAYU DI RAJA

Mat Hashim telah cuba pelbagai cara, pelbagai ‘kabel’ supaya beliau di lantik sebagai Pengerusi tersebut. Ketika itu Mat Hashim hanyalah berjawatan Timbalan Panglima Tentera Darat. Akhirnya atas nasihat maka Sultan Kedah, Tuanku Abdul Halim Mu’adzam Shah membuat keputusan melantik dan memperkenankan Leftenan Jeneral Datuk Mohd. Shahrom Nordin sebagai Pengerusi Rejimen Askar Melayu Di Raja.

Leftenan Jeneral Datuk Mohd. Shahrom Nordin ketika itu menjawat jawatan Panglima Medan Tentera Darat.

Pegawai Tentera Darat, yang berada dalam Regimen Askar Melayu Di Raja (RAMD) memang berebut nak jadi Pengerusi  Rejimen Askar Melayu Di Raja kerana ianya  akan memudahkan mereka menjadi Panglima Tentera Darat atau Panglima Angkatan Tentera.


 Kekecewaan yang amat sangat ini tidak berakhir d situ :

TIDAK DI LANTIK SEBAGAI PANGLIMA ANGKATAN TENTERA MALAYSIA (PAT)

Kekecewaan Mat Hashim bertambah parah kerana sekali lagi beliau di persendakan kerana tidak di lantik sebagai Panglima Angkatan Tentera Malaysia, sedangkan ketika itu beliau sudahpun menjawat jawatan Panglima Tentera Darat.

Majlis Angkatan Tentera (MAT) telah memilih Laksamana Tan Sri Dato’ Seri Mohd Anwar bin Hj Mohd Nor adalah Panglima Angkatan Tentera dari Tentera Laut Diraja Malaysia menjadi Panglima angkatan Tentera Malaysia yang baru.

Perlantikan Laksamana Anwar merupakan titik baru dalam sejarah Angkatan Tentera Malaysia kerana menjadi PAT yang pertama bukannya dari Tentera Darat.


Perlantikan Laksamana Tan Sri Dato’ Seri Mohd Anwar dikatakan telah memalukan Mat Hashim kerana ketika itu beliau d anggap sebagai Panglima yang d geruni namun akhirnya tewas mudah pada Panglima Tentera Laut.

Ramai yang tak tahu kisah ini kerana cerita Angkatan Tentera Malaysia hanya kelompok mereka sahaja yang tahu.


Namun keangkuhan dan dendam yang mengaburi mindanya telah membuatkan Mat Hashim naik ke pentas ceramah politik dan mula menyerang dan memfitnah ‘tangan’ yang pernah menyara beliau dan sekeluarga maka sudah sampai masanya kisah sebenar Mat Hashim di bongkarkan.

MYKMU

22 comments:

  1. perlu di sebarkan kerana ramai yg tidak tahu kisah sebenar nya...

    ReplyDelete
  2. Saya pasti Jeneral Bersara ini menerima bayaran pencen dari Kerajaan sekarang. Pohon pihak ATM siasat jika beliau mempunyai apa-apa aku janji dengan pihak ATM atau kerajaan sebelum bersara. Saman dan denda beliau dalam mahkamah jika boleh. Manusia tidak sedar diri.... spt kacang lupakan kulit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf beliau tidak menerima rasuah seperti yang lain , walaupun beliau tan sri , beliau memang berbakti kepada negara .. Ramai pangkat dato , tan sri semua ini hanya berpangkat kerana memiliki harta .. Beliau yang memajukan angkatan tentera malaysia , membawa segala kemajuan semasa beliau masih berkhidmat lagi . Beliau keluar segala fakta yang benar . Lagi satu kahwin baru pun , salah ke ?? beliau kehilangan org yang tersayang , korang ni dah bukan manusia ke ?? Dia nampak korang semua dah tak ada adab . Ini melayu zaman sekarang . tak payah ceritalah .. Cerita benar dia memang nak bantu malaysia membangun tanpa rasuah !! Dia sayang malaysia dari korang semua , walaupun umur dia dah patut bersara rehat dengan keluarga , tetapi beliau masih berjuang untuk negara yang tercinta ..

      Delete
  3. Ha ha ha jen lembu...sape x kenal

    ReplyDelete
  4. Patutlah....dengar dia kawin baru ..betul ke?

    ReplyDelete
  5. Dah tua-tua ni duk tobat je la. Muka tu takde seri langsung! Penuh dendam kesumat.

    ReplyDelete
  6. Muka dah sebiji macam monyet kat belakang rumah saya...pengkhianat negara phui......

    ReplyDelete
  7. Jeneral Tua Kutuk ni ibarat ANJING menggigit tuan yg memeliharanya!!

    ReplyDelete
  8. BUKAN JENERAL JACK PALANCE TAPI JENERAL JACK PELER!!!

    ReplyDelete
  9. This old crap good for nothing disgraced ex General is a GONER in this PRU13.

    Mukanya pun tidak menampak nur dan ditakuti berpenyakit. Air muka yang ikhlas untuk berjuang dan memberikan khidmat sebagaimana sepatutnya.

    We cannot trust this old junkies for what he has done during army days.

    ReplyDelete
  10. Sebenarnya ramai pegawai tentera yg tau kisah ni saja malas nak cerita. Itu sbb frame gambar dia senget sedikit dia hempas ke lantai dan mcm2 lagilah tanya org yg bertugas di MINDEF masa tu ramai yg tau.

    ReplyDelete
  11. Tapi.. ade yg tau ke dia ni penakut??? Takut nak terjun keluar dari pesawat, top nama dia kt Caw Payung Terjun Pulpak tu. Hehehehee.. Jen pandai ckp je.. dia pon takut nk suruh org buat dulu. Phuiii!!!

    ReplyDelete
  12. SILAP BESAR PKR LETAK BUDAK NI SEBAGAI CALUN

    ReplyDelete
  13. kalau aku jumpa sah aku ludah..keparat

    ReplyDelete
  14. muka dia pun macam kera

    ReplyDelete
  15. saya tak berapa setuju kalau kata muka dia macam kera sebab muka tu Allah yang kurnia..terima lah seadanya...tapi kalau kata perangai dia macam kera yang tu saya setuju mungkin lebih teruk dari kera.

    ReplyDelete
  16. Banyak lagi cerita yang mungkin tidak di ketahui.
    dan kenapa baru baru ni nak join dgn pr
    Semaklah semua ape cerita semasa dia menjadi duta di pakistan...dan apabila balik dari pakistan dia dimana..
    dan kenapa semua nya tak cukup haul..
    dan mintak pulak nak turunkan Tan Sri Anuar dari LTAT..tapi tak di layan ....tanda tangan terus borang bulan dua... walalupun dulu dia tentang bintang 3. tapi itulah realitinya....nak ngumpat banyak nanti sampai terbabit lah Arwah Datin Raptah.

    ReplyDelete
  17. Filem darah satria tak kan lupa Tan Sri...

    ReplyDelete
  18. Skrg berani ler kutuk TAn Sri. .dulu jumpa TAN SRI DLM lif menggigil

    ReplyDelete
  19. Aku ingat dulu masa perjumpaan PTD dgn peg lt kol. Tahun 1997 kat dlm dewan laibri midef. Ada sorang lt kol manap dari KPD kena berdiri atas kerusi cam budak sekolah. Sebabnya, handpon peg tu berdering masa tgh syarahan. Pak Jen Kera ni suka tengok pegx bawahan jd kera cam dia juga! Satu lg lt kol rahmat KOD (bersara kol) pun kena herdik masa pameran di dewan serbaguna mindef. Abis barang pameran atas meja jen beruk tu baling, pukimak betui! Ptuui! Maaf siaran lewat

    ReplyDelete
  20. patutlah muka dia kotor, sejarah dia pun kotor, patut muka dia kelam , sebab kisah lampau dia pun kelam gelita, dia mungkin dah lupa kisah kekotoran nya masa dlm perkhidmatan , tapi anggota yang ada tak akan pernah lupa perbuatan dia ..

    apa khabar jack palance sekarang? tak lama lagi mampuslah tu ....

    ReplyDelete
  21. Orang yang maki orang lain, jamgan lupa sebelum mati minta ampun darinya nanti awak mungkin terima buku dari tangan kiri atau dari belakang. Cuba beradab.

    ReplyDelete