Selamat Datang Ke Laman Blog Askar Setia

Pembaca Tegar

Thursday, 2 May 2013

KAKI MEMBOHONG - DARI BAPAK TURUN KE ANAK.. IZZAH OOOHHH IZZAH..


Individu sebenar dalam gambar (Mej Azmee Buang) dah pun tampil buat kenyataan.
Kalau  MACAI masih percaya Izzah ni, memang kasihan...

KUALA LUMPUR: Seorang pegawai tentera yang dikaitkan dengan dakwaan parti pakatan rakyat bahawa dakwat kekal yang dicalit ke jarinya hilang selepas mengundi awal semalam, hari ini berkata beliau bukanlah orang yang dimaksudkan.


Mejar Azmee Buang, 41, dari Unit Komunikasi dan Elektronik Tentera Darat, Kem Perdana Sungai Besi, berkata dakwat yang dicalit dijarinya masih kekal hingga hari ini.

Beliau bagaimanapun tidak menafikan beliaulah orang yang menaiki sebuah kereta berwarna merah sambil menunjuk jarinya yang dicalit dakwat, yang dimuat naik dalam laman sosial Facebook semalam oleh pihak yang tidak dikenali.

Azmee berkata demikian kepada pemberita ketika ditemui di Wisma Kementerian Pertahanan di sini hari ini bersama beberapa anggota tentera untuk memberi penjelasan mengenai dakwat kekal.

Menurutnya gambar itu diambil semasa beliau berhenti di Taman Koperasi Polis selepas mengundi di Kem Perdana Sungai Besi tengah hari Selasa, dan ketika itu Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat Nurul Izzah Anwar yang berada di situ memintanya menunjukkan jari yang dicalit dakwat.

Dulu kata Melayu boleh menganuti agama lain.. Kali ni dok
kalut tipu pasal dakwat kekal pulak..
Pada masa itu terdapat beberapa orang yang tidak dikenali bersama Nurul Izzah, mengambil gambarnya.

Azmee berkata beliau akan mengambil tindakan undang-undang terhadap mereka yang telah mencemar namanya jika mereka tidak mengambil tindakan membuat pembetulan atas dakwaan tersebut.

"Saya nafikan yang saya adalah anggota tentera yang mendakwa dakwat kekal yang dicalit ke jari saya oleh pegawai Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) semalam, hilang.



Selain itu, Azmee turut menafikan bahawa beliau bersama Naib Presiden PKR Tian Chua membuat laporan polis di Balai Polis Jinjang di sini, semalam berhubung dakwaan kononnya penggunaan dakwat kekal tidak kekal.

Pada Selasa, Tian Chua dilaporkan mendakwa beliau terpaksa membuat laporan polis berseorangan setelah anggota tentera yang dikenali sebagai Azmi hilang sebelum Tian Chua sempat membawanya ke balai polis untuk membuat laporan mengenai dakwat kekal itu. Azmee turut menafikan bahawa beliau adalah anggota tentera yang dimaksudkan oleh Tian Chua dalam laporan polis itu.

Sementara itu, beberapa anggota tentera menafikan dakwat kekal itu telah hilang setelah dibasuh beberapa kali.


Staff Sarjan Anismah Tapa, 36, berkata dakwat yang dicalit ke jarinya kira-kira pukul 12.30 tengah hari semalam masih kekal sehingga kini, walaupun dicuci beberapa kali. Perkara itu turut diakui Mejar Zulkifli Mohd Zabidi, 50, dari Markas Tentera Darat dan Rossu Indera Busu, 27, dari Markas Tentera Laut (Pembangunan). -BERNAMA 



Untuk artikel lain mengenai pembohongan anak Anwar Ibrahim, Anda boleh layari di pautan sebelah ----- >  IZZAH KANTOI BOHONG


26 comments:

  1. kelentong PKR semakin kritikal...
    Keluarga ku pengundi BN
    Hidup UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. BN lebih kuat kelentong. kononnya jika BN menang rakyat akan dpt brim 1000 setahun naik 500 dari tahun lepas. agak bole caya ka? 55 tahun berjanji sekarang pun mau janji jugak ka. apa punya bahalol pemimpin umno.

      Delete
    2. PR lagi kuat kencing...bukan setakat kencing siap berak merata2 lagi kat selangor ni.. esok pangkah BN..kubur ler PR...

      Delete
  2. Kasi middle finger aje kat nurul izzah,tian chua dan pencacai2 diorang.Nah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat kau pula kasi small finger je boleh? untuk kau soi lek tamby kecik najib tuya dan pecacai umnobongok.

      Delete
    2. kat rockers aku liwat lak boleh jer...bodoh py PR

      Delete
  3. sedar tak sedar, anda sudah pun memberi mandat selama 55 tahun kepada Barisan Nasional (BN).. rasanya tak salah untuk kali ini, anda berikan mandat yang sama kepada Pakatan Rakyat (PR) selama 5 tahun sebagai tempoh percubaan.. ketepikanlah sifat ego anda untuk seketika, lakukanlah untuk keluarga anda, saudara mara anda, sahabat-sahabat anda yang masih susah di luar sana.. rasanya TIDAK RUGI pun jika;

    selama 5 tahun ini, keluarga anda nikmati PENDIDIKAN yang PERCUMA,
    selama 5 tahun ini, anda nikmati kadar TOL yang PERCUMA,
    selama 5 tahun ini, anda nikmati WIFI/INTERNET yang PERCUMA,
    selama 5 tahun ini, anda nikmati bil AIR & bil ELEKTRIK yang MURAH,
    selama 5 tahun ini, anda nikmati harga minyak PETROL yang MURAH,
    selama 5 tahun ini, anda nikmati harga keperluan DAPUR yang MURAH,
    selama 5 tahun ini, anda nikmati kehidupan yang LEBIH BAIK daripada sebelum ini,
    selama 5 tahun ini juga, hidup anda tidak lagi dibayangi kamera AES..... :)

    Jom UBAH!

    ReplyDelete
    Replies
    1. BETUL TU BRO ...
      tapi kalau dah bengap tu ... apo nak buek ...

      Delete
    2. ...hmm dan kemungkinan besar dlm tempoh tu gak kita akan kehilangan maruah,harga diri & negara secara percuma ke tangan asing

      Delete
    3. lagi sonang bagi rakyat gaji tiap2 bulan...tak payah kojo,kerajaan kojo untuk rakyat,bulehlah rakyat besonang lenang kat rumah..

      Delete
    4. Mentaliti nak murah, nak free...otak takdak isi.

      Delete
  4. janji PENDIDIKAN PERCUMA UNTUK KANAK-KANAK TADIKA pun belum terlaksana... ni nak tabur lagi janji macam-macam?

    Ambil contoh kerajaan Selangor dah la.....
    Yang bangang je percaya janji-janji ni.. Aku bersyukur dengan hidup dan kemampuan sekarang..

    p/s: bukan susah pun nak bagi janji macam-macam. Bukan duit dia pun..tabur je janji...

    ReplyDelete
  5. Janji boleh janji la
    Janji bukan untuk ditepati
    Janji cuma untuk dicapati
    Janji tinggal janji
    Janji tetap berjanji

    ITULAH JANJI SAYA
    HIDUP BN

    ReplyDelete
    Replies
    1. hidup apa bro? esok umno mati. terkubur hanya tinggal sejarah.

      Delete
    2. bukan PR ker...esok akan mampos

      Delete
  6. tipulah...kawan aku polis baru balik mengundi sehari lepas..aku cek jari..clear...habis duit rakyat juta2 konon beli dakwat kekal...semua kena tipu ngan SPR...suma jadi BODO akibat SPR...

    ReplyDelete
    Replies
    1. spr bodo.....kamu lak bodoh, bongkak, ujub, riak , sumaah lagi piang.

      Delete
    2. apasal kau cakap kawan kau...kenapa xcakap kau....BODO

      Delete
  7. http://www.bernama.com/bernama/v7/bm/ge/newsgeneral.php?id=946577
    Ini lah hasil product UMNO NGOK...dulu..kini dan selamanya merperbodohkan orang meLAYU....yang memang sedia bodoh sampai ke usus...bukan aku cakap...Che Det cakap
    UMNO= United Malays National Organisation untuk meLAYU atau MAMAK?....huhuhu

    ReplyDelete
  8. hmmm....nampaknya puak2 yg termakan dgn janji2 bende percuma tu pun sebenarnya jadi alat tuk dapatkan negara ini"Malaysia" secara percuma jatuh ke tgn org2 asing

    ReplyDelete
  9. Sdr Sazudin,
    Tak sempat 5 thn,bagi 1 thn saja,
    Anda hilang kerja
    Adik atau anak anda tak dapat masuk IPTA kerana materiokrasi keputusan tak bagus saperti anak Cina dan India.
    Keselamatan anda akan terancam kerana SB dan PGA akan dihapuskan.
    PETRONAS akan bangkrap kerana manampong subsidi minyak,tepong,gula dan minyak masak.
    Kereta sdr akan rosak terutama tayar kerana highway tidak diselenggara dengan betul.
    Kemungkinan ada di antara saudara mara sdr terlibat dalam kemalangan jalanraya kerana pemandu bolih memandu dengan laju sesuka hati.
    Ada kemungkinan adik atau sudara mara anda yang bekerja di bidang komonukasi swasta akan hilang kerja apabila ianya ditutup sebab kurang sumber keewangan...dan baynyak lagi.Bukalah mata sdr sikit baru perintah 5 tahun di negeri,betapa kelamkabutnya.Memerintah dan mentadbir bukan mudah saperti ,menabur janji atau berdemotrasi di jalanan.Janganlah pamerkan kebangangan sdr di sini.

    ReplyDelete
  10. Cakap dgn Anak Penjubur Negara ini. Mana ada benda Kekal. Nyawa Pun bercerai dari Badan. Cat Kereta pun boleh tanggal ... yg tak tanggal kepala Butuh pak Hang yg bengkok..gatal..bau taik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahhh..itulah dia dari organisasi BN yg dididik dengan nilai2 kebaratan. Tk boleh jawab maka maki hamun dia berikan. Tk lama dah. ini kali lah. ubahhhh...refomasi.

      Delete
    2. bukan kau ker rocker yg suka memaki org lain...cuba kau tgk kau py komen rocker.....

      Delete
  11. BODOH pnya rockers....LAIN KALILAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beliau memang BODOH pun BODOH tahap tak boleh nak mengubat dah..

      Delete