Selamat Datang Ke Laman Blog Askar Setia

Pembaca Tegar

Friday, 6 April 2012

ADA PIHAK CUBA UNTUK MEMALUKAN ANGKATAN TENTERA MALAYSIA!!!

PARASIT!

Itu gelaran yang paling  wajar dilabelkan kepada sekumpulan manusia yang DENGKI, JAHIL dan BUTA AKAL FIKIRAN kerana sanggup menjadi kuda tunggangan pihak berkepentingan untuk menjatuhkan maruah, kredibiliti dan kewibawaan ATM. Dulu kecoh nak ambil tahu pasal aset persenjataan milik ATM kini, aspek modal insan ATM pun hendak dipersoalkan.


Anehnya, puak-puak parasit tersebut bukanlah anggota tentera dan langsung tidak mempunyai idea bagaimana latihan fizikal dan mental diterapkan kepada anggota ATM. Ada yang mendakwa latihan tersebut tidak mengikut syariat Islam lah, tidak mengikut norma-norma kehidupan lah, kejam lah, tidak berperi kemanusiaan lah... Adakah kalian tahu bahawa anggota ATM dilatih memantapkan disiplin diri, mental dan fizikal untuk mempertahankan negara? WE ARE TRAINED TO KILL NOT TO DO CAT WALKING! 

Lebih memburukkan keadaan apabila gambar-gambar latihan anggota tentera yang entah dari negara mana kecoh dikatakan anggota ATM... Mana buktinya? Memang benar. Sebelum ini saya ada memberi komen peribadi di laman FB seorang blogger yang menyiarkan gambar 'tidak senonoh' tersebut. Namun, pada awalnya memang saya menyangka ia mungkin gambar latihan anggota ATM, namun, melalui respon rakan saya yang merupakan seorang jurulatih di sebuah kem, gambar tersebut jelas tidak menunjukkan sebarang bukti bahawa ia melibatkan anggota ATM. Berdasarkan kepada beberapa kriteria seperti, susuk tubuh badan, ketinggian paras susuk dan wajah muka termasuk pakaian sampingan yang digunakan.


Kepada blogger-blogger yang beriya-iya mahu menjadi HERO dalam alam maya, saya sarankan...Hentikanlah memberi komen tidak munasabah dan fitnah-fitnah anda terhadap ATM! Jika benar kamu mempunyai asas yang kukuh mengenai kesahihan perilaku tidak bermoral tersebut memang berlaku dalam latihan ATM, saya cabar kalian..


BUKTIKAN KESAHIHAN GAMBAR TERSEBUT! 


31 comments:

  1. BUKTI apaer ke bende.

    LU askat wataniah jer.. mana lu tahu...

    ReplyDelete
  2. TA atau lebih tepat lagi...

    ReplyDelete
  3. askarsetia,sebelum setiap yang lu tulis, ada lebih baik lu buat research dulu dari dengar cakap.

    ReplyDelete
  4. Taik ayam..itu jer standard kau

    ReplyDelete
  5. Englau pernah kena makan taik dekat pusaada tak?engkau peenah kena nganga mulut dan teeima kahak dan ludah jurulatih tak..kau peenah lima pukul satu masa oreantasi dari senior tak?kalau belum pwenah rasa lebih baik siam dari bicara soal sahsiah ATM

    ReplyDelete
  6. Lebih Baik Diam DIam dam jangan tulis soal akhlah dalam atm

    ReplyDelete
  7. we are trained to kill no to do cat walking

    poooodahhhhhhhhhhh

    i smell shit
    at this blog

    ReplyDelete
  8. terima kasih atas komen kalian.

    so, ada gambaran atau cadangan mcm mana latihan rekrut patut dilaksana?

    ReplyDelete
  9. Ko siapa TA nak mintak cadangan bagaimana latihan tentera patut dilaksanakan. Ko hanya penulis jalanan sahaja, itu pun banyak copy/paste.

    ReplyDelete
  10. lu piki lah sendiri TA

    ReplyDelete
  11. Kalau yang anggota beruniform sendiri tidak sayangkan ATM..Tidak mengapa...saya yang TA ni masih sayangkan ATM..

    Biarlah apa org nak kata, saya akan terus menulis untuk kebaikan bersama. Yang benci akan terus membenci.

    ReplyDelete
  12. Lu buat cerita buat bekas askar ketawa askarsetia. Lu tak ingat ke satu kes pelatih pegawai baru kena toucher makan tanah pun dah gempar satu negara. Adakah itu layak sebagai seorang yang akan pegang kekuatan ATM bila bertugas? Baik lu pi latih askar askar wataniah yang ada termasuk pendatang asing ikut cara lu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. toucher tu ape bahlul?
      torture aku taw lah.. bodoh..

      Delete
  13. jangan jadi burung belatuk TA..suruh angguk angguk surh geleng geleng..melawan tak semesti derhaka..setia tak semesti semua kebobrokkan didiamkan sahaja atas nama sang pemerintah..

    ReplyDelete
  14. Aduhai baru 2 tahun dok dalam askar wataniah dah berkokok ingatkan 21 tahun...
    Kalau 2 tahun bagi gua, baru nak abis ragging itu pun cap jari masih basah lagi.

    ReplyDelete
  15. jgn duk pertikai cara tentera kita melatih... sebab latihan ini lah...askar2 kita mampu perform dgn baik ..walau didalam atau luar negara

    Lihat la apa jadi skrg...sebab semua latihan askar dijadikan bahan politik dan diperlekehkan. Raging tak boleh...sentuh pun tak boleh.... dah jadi askar HP je skrg nie... LEMBIK macam TAIK AYAM.

    Ini kah kita nak???

    Saya bangga ngan askar dulu..MENTAL KUAT... askar skrg lembik dan a-z semua kena bgtau...tak pandai berfikir..sebab terlalu dimanjakan...sebab ada org2 macam taik ayam nie..

    Manusia yg suka mempertikaikan latihan tentera ini..mmg banggang... tak tahu apa motif disebalik setiap latihan. Latihan berbentuk deraan tersebut buka lah berterusan...cuma masa awal dalam tentera.. dah jadi senior..tak ada dah.... Latihan itu utk bagi pendedahan pada askar bahwa TIADA YG MUSTAHIL...TIADA YG TIDAK BOLEH BUAT...NEVER SAY NO...

    ReplyDelete
  16. moralnya kat sini...aku suruh admin jangan mainkan isu sahsiah dalam ATM..BM engkau skor berapa anoni

    ReplyDelete
  17. entah entah admin sendiri yg tolong jawab..kendian buat lah nama anoni..piiiirahhhh..kepala lutut lu never say no...meh sini aku suruh kau terjun lombong..kata never saya no dalam askar...

    ReplyDelete
  18. Memang dasar cakap besar. taik ayam, cara anda menulis dan kata2 anda menunjukkan peribadi anda. Mempertikaikan org dapat BM brapa? dan memperlekehkan org, dah sinonim dlm diri saudara. Jgn suka memperlekeh org, tegur lah dgn cara membina. sedar dan ubah lah diri tue. kita tak pernah sempurna, so tak payah lah menjatuhkan atau memperlekehkan org lain. satu jari kita tunding kat org..lagi 4 jari menunding pd kita.

    ReplyDelete
  19. itu aku tak boleh nak kata apa..semua orang open minded utk judge orang..payah nak terjemahkan orang dalam alam maya ni..kalau ngkau rasa aku takbur atau riak atau seumpamanya..itu hak engkau

    ReplyDelete
  20. Teringat masa lanjutan lepas tamat di PLR. Ada yang di gelar King...Skot jer tahu apa itu King..

    ReplyDelete
  21. xpayah la nak pertikai psal latihan tentera, settle dulu msalah anngota yg makin truk dsiplin akibat hidup terkongkong dlm kem, mcm kt pusat lat di jln gntig klang.

    ReplyDelete
  22. fahamkan apa TAJUK DAN CERITA yang di bawa Penulis. Pls dont be such a bullshit & mk yrself looks so naif or dumb... Ok I tetap respect Penulis. X kisahlah TA or just RELA...as long as u still berhasrat menjaga nama baik ATM keseluruhannya. sorry & TQ

    ReplyDelete
  23. Askar wataniah je dia ni hahahahhaha TA tak de credibility apart from membodek dan guna platform sebagai bekas tentera. Betul hipokrit... poraaaaah la TA je. Apa lu tahu.

    ReplyDelete
  24. aku bukan xsayangkan atm.. aku lagi sayang dekat kucing yg aku bela mase dulu... sape yg tau pasal kucing nie.. komen2 la.. sedih.. biar mati sbagai pahlawan.. tapi bkn utk sakitkan kucing... huhuhuhu..

    ReplyDelete
  25. Klu takot kene jentik telinga jgn msuk askar...balik jd pondan..

    ReplyDelete
  26. X kira la TA ke ape ke..bila dh pakai loreng org ttp panggil askar..
    Aku ingt lg org lama bgtahu aku...
    Askar ni teruk cikit dri pramugari..
    Askar ni kejam cikit dri dokter bedah..
    Hahahahha...bila di dgr mmg npk bodoh...
    Tp tu la hakikat nye...
    We trained to kill..
    Not to do cat walking...
    Pk2 la sendiri..

    ReplyDelete
  27. Klu takot kene jentik telinga jgn msuk askar...balik jd pondan..

    ReplyDelete
  28. Jika kita nk latih anggota dgn keras pastikan anggota mempunyai rohani yg kuat (takut Allah bkn takut hantu).

    Al-Baqarah:250 - Dan apabila mereka (yang beriman itu) keluar menentang Jalut dan tenteranya, mereka berdoa dengan berkata: "Wahai Tuhan kami! Limpahkanlah sabar kepada kami, dan teguhkanlah tapak pendirian kami serta menangkanlah kami terhadap kaum yang kafir"

    Al-'Anfāl:65 - Wahai Nabi, peransangkanlah orang-orang yang beriman itu untuk berperang. Jika ada di antara kamu dua puluh yang sabar, nescaya mereka dapat menewaskan dua ratus orang (dari pihak musuh yang kafir itu); dan jika ada di antara kamu seratus orang, nescaya mereka dapat menewaskan seribu orang dari golongan yang kafir, disebabkan mereka (yang kafir itu) orang-orang yang tidak mengerti.

    Al-'Anfāl:66 - Sekarang Allah telah meringankan daripada kamu (apa yang telah diwajibkan dahulu) kerana Ia mengetahui bahawa pada kamu ada kelemahan; oleh itu jika ada di antara kamu seratus orang yang sabar, nescaya mereka akan dapat menewaskan dua ratus orang; dan jika ada di antara kamu seribu orang, nescaya mereka dapat menewaskan dua ribu orang dengan izin Allah. Dan (ingatlah) Allah beserta orang-orang yang sabar.

    Allah ajar kita utk bsabar..jd masa latihan tu sbr la klu kena lanyak..-from pasukan sahabat UK

    ReplyDelete
  29. Aku rasa patut bubarkam kewujidan TA ni. orang awam pandang macam sampah!! Anggota tetap pandang macam sampah!! Kredibiliti tak mantap! X de kualiti dari dulu lagi banyak orang condem TA aku dah sedar sedikit demi dikit. TA memang x diperlukan kebajikan fasiliti hilang sedikit demi sikit tahun demi tahun . Xde ape pon yang dapat x dihargai . Terkadang kerana nak datang latihan sampai kena ugut dengan bos . Suruh berhenti kerja. BUTOH HAMPA!!!!

    ReplyDelete